  • 11. Data: 2005-04-24 07:24:31
    Temat: Re: zakladanie konta firmowego w banku?
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 23 kwi o godzinie 23:57, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > A tak się składa że ZUS, podatek dochodowy z PIT-5/5L oraz VAT (przy
    > 1-os DG, *nie* przy S.C. !)

    Ja w kwestii składek ZUSowych opłacanych z tytułu prowadzenia DG w formie
    spółki cywilnej.
    Dlaczego podciągasz s.c. i "s.c." pod jedno kopyto?
    Przecież s.c. *nie musi* być płatnikiem. Płatnikiem może być każdy dla
    siebie z przedsiębiorców prowadzących DG w takiej spółce, która nie posiada
    pracowników. Więc *takie* płatności są *nadal* IMHO osobiste.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 12. Data: 2005-04-24 08:38:34
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 24 kwietnia 2005 09:24, gdy Artur Ch. napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    Pisał o Wacie.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2005-04-24 09:51:54
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <d4bqul$4nk$2@serwus.bnet.pl>,
    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:

    > A był to piątek, 22 kwietnia 2005 23:08, gdy | napisał(a) coś na
    > pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.
    >

    > Słyszałem już różne poglądy. ja bym założył konto np. w mbanku. Koszty
    > praktycznie zerowe, a mniej problemów.

    Ale to dopiero jak już konto zacznie działać. Z żoną przerobiliśmy motyw
    "pieniądze wpłynęły, ale ruszyć ich nie ma jak", bo się nam zachciało do
    firmy dopisać nazwę oprócz imienia i nazwiska.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 14. Data: 2005-04-24 11:23:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 24 kwietnia 2005 11:51, gdy Jarek Spirydowicz napisał(a)
    coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Ale to dopiero jak już konto zacznie działać.

    No zanim jest utworzone, to nie działa :)

    > Z żoną przerobiliśmy motyw
    > "pieniądze wpłynęły, ale ruszyć ich nie ma jak", bo się nam zachciało do
    > firmy dopisać nazwę oprócz imienia i nazwiska.

    ?????????

  • 15. Data: 2005-04-24 16:30:37
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 kwi o godzinie 10:38, na pl.soc.prawo.podatki, Tristan Alder
    napisał(a):

    > ~~~

    > Pisał o Wacie.

    Ale *również* o składkach ZUS i podatku dochodowym z tytułu prowadzenia DG
    w formie s.c. - masz problem z czetnikiem postów czy ze zrozumieniem tego
    co napisał Gotfryd?
    Ja wskazuje na *możliwość* iż dla potrzeb opłacania składek ZUS dla
    prowadzących DG w formie s.c. *nie musi* posiadać rachunku firmowego.
    VAT to inny temat - tutaj *musi* posiadać rachunek firmowy.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 16. Data: 2005-04-24 18:45:20
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 24 kwietnia 2005 18:30, gdy Artur Ch. napisał(a) coś na
> [...]

    > w formie s.c. - masz problem z czetnikiem postów czy ze zrozumieniem tego

    Przepraszam wszystkich, dawno mnie tu nie było, nie wyłapuję jeszcze nowych
    trolli.

  • 17. Data: 2005-04-28 13:42:02
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <d4fvjk$878$1@serwus.bnet.pl>,
> [...]

    > coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > No zanim jest utworzone, to nie działa :)

    Nie uruchomili konta w pełni, bo na jednym kwicie jako firmę mieli
    "Cośtam Imię Nazwisko", a na drugim "Imię Nazwisko". Trzeba było
    specjalne oświadczenie pisać, że to to samo, i im faksem wysyłać. A
    system kontaktów mają porąbany - operator oddzwania, ale w losowym
    momencie. Na przykład trafia Cię na zakupach i każe podać pesel albo
    jakiś inny numerek...
    A wstzystko przez to, że zachciało mi się konto przez Internet otwierać
    zamiast normalnie zawołać przedstawiciela.

  • 18. Data: 2005-04-29 22:19:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Apr 2005, Artur Ch. wrote:

> [...]
    >+ spółki cywilnej.
    >+ Dlaczego podciągasz s.c. i "s.c." pod jedno kopyto?

    Hm... możesz po polsku ? :)
    O co chodzi ?

    >+ Przecież s.c. *nie musi* być płatnikiem.

    ...VATu ??? No nie musi ;)

    >+ Płatnikiem może być każdy dla
    >+ siebie z przedsiębiorców prowadzących DG w takiej spółce, która nie posiada
    >+ pracowników. Więc *takie* płatności są *nadal* IMHO osobiste.

    Płatności *ZUSu* - owszem. Treść w nawiasie w zamierzeniu miała
    dotyczyć *tylko* VATu - jak wyszło niejasno to przepraszam za
    zamieszanie :) widzę że Tristanowi się oberwało ;] a przeczytał
    dokładnie to co ja chciałem zapisać: że jeśli chodzi o płatności
    podatkowe i parapodatkowe to *tylko* do VATu w S.C. *musi* być
    konto. Do ZUSu i PD "obejdzie się bez"... IMO oczywiście !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)