    From: "Piter" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zakladanie konta firmowego w banku?
    Date: Sat, 23 Apr 2005 17:09:54 +0200

    Nie musisz, ale to przypadek niestandardowy, a jak wiadomo w naszym kraju
    większość pracowników, urzędników, itd. przy niestandardowych przypadkach
    się gubi. To tak jak z pieczątką. Niby nie musisz jej mieć, ale spróbuj to
    wytłumaczyć paniom z TP SA, jak będziesz chciał, żeby Ci założyli telefon.
    Najlepiej nie idź pod prąd, tylko jednak załóż sobie to konto ("tak jak
    wszyscy"), na przykład w banku internetowym, gdzie będą Ci je prowadzili bez
    opłat i będziesz miał spokój. Naprawdę.

    Poza tym nie wiem, czy to słuszny argument, niech się wypowiedzą bardziej
    doświadczeni, ale chyba mając dwa konta masz trochę większą swobodę. Nie
    musisz się tak bardzo pilnować z tym, kto i za co wpłaca Ci pieniądze. Bo na
    przykład przelew od ojca na 2000 na konto prywatne nie stanowi problemu. Ale
    jak dostaniesz 2000 na konto, które jest jednocześnie kontem firmowym, to
    nie wiem, czy nie trzeba się z tego tłumaczyć przed US i czy nie zostanie to
    uznane za dochód firmy. Trochę teraz wymyślam, ale wydaje mi się, że osobne
    konto prywatne i firmowe to jednak lepsze rozwiązanie. Po co się potem
    ewentualnie tłumaczyć?