  • Data: 2005-04-29 22:19:28
    Temat: Re: zakladanie konta firmowego w banku?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 24 Apr 2005, Artur Ch. wrote:

    >+ Dnia 23 kwi o godzinie 23:57, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    >+ news napisał(a):
    >+
    >+ > A tak się składa że ZUS, podatek dochodowy z PIT-5/5L oraz VAT (przy
    >+ > 1-os DG, *nie* przy S.C. !)
    >+
    >+ Ja w kwestii składek ZUSowych opłacanych z tytułu prowadzenia DG w formie
    >+ spółki cywilnej.
    >+ Dlaczego podciągasz s.c. i "s.c." pod jedno kopyto?

    Hm... możesz po polsku ? :)
    O co chodzi ?

    >+ Przecież s.c. *nie musi* być płatnikiem.

    ...VATu ??? No nie musi ;)

    >+ Płatnikiem może być każdy dla
    >+ siebie z przedsiębiorców prowadzących DG w takiej spółce, która nie posiada
    >+ pracowników. Więc *takie* płatności są *nadal* IMHO osobiste.

    Płatności *ZUSu* - owszem. Treść w nawiasie w zamierzeniu miała
    dotyczyć *tylko* VATu - jak wyszło niejasno to przepraszam za
    zamieszanie :) widzę że Tristanowi się oberwało ;] a przeczytał
    dokładnie to co ja chciałem zapisać: że jeśli chodzi o płatności
    podatkowe i parapodatkowe to *tylko* do VATu w S.C. *musi* być
    konto. Do ZUSu i PD "obejdzie się bez"... IMO oczywiście !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)