  • 1. Data: 2005-04-23 10:00:50
    Temat: PIT i umowa zlecenie
    Od: "maras" <m...@i...pl>

    Witam
    1.Nie dostałem PIT-a z firmy w której pracowałem jakiś czas w zeszłym roku.
    Szczerze mówiąc to chciałbym aby tej firmie dostalo się za to a co grozi mi
    jak nie uwzględnie dochodów z tej firmy ?
    2. Miałem umowę - zlecenie w zeszłym roku. umówiliśmy się że dostanę kwotę
    brutto ( była mi potrzebna kasa ).Na PIT-ie z tej firmy jest tylko przychód
    bez kosztów bez zaliczki na podatek. Czy sam mogę sobie teraz odliczyć
    koszty ? Co z z zaliczką na podatek? Czy wogóle można w taki sposób
    rozliczać umowę zlecenie ?

    Maras

  • 2. Data: 2005-04-23 12:45:44
    Temat: Re: PIT i umowa zlecenie
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    maras wrote:
> [...]
    > bez kosztów bez zaliczki na podatek. Czy sam mogę sobie teraz odliczyć
    > koszty ? Co z z zaliczką na podatek? Czy wogóle można w taki sposób

    To dostałeś, czy nie dostałeś ten PIT.
    Bo w punkcie 1. go nie dostałeś, a w pkt 2. już masz.

    Co to znaczy , że dostaniesz kwotę brutto. Zawsze się dostaje kasę
    netto, zo najwyżej można podnieść brutto, tak, alby netto wyszło tyle co
    stare_brutto.

    Nic nie rozumiem z tego co napisałeś w 2.

  • 3. Data: 2005-04-23 17:46:59
    Od: "maras" <m...@i...pl>

> [...]
    > zo najwyżej można podnieść brutto, tak, alby netto wyszło tyle co
    > stare_brutto.
    >
    > Nic nie rozumiem z tego co napisałeś w 2.

    Już wyjaśniam :
    1 i 2 to dwie różne sprawy dwie różne firmy, czyli z jednej firmy nie
    dostałem PIT-a. Z drugiej dostałem
    Co do 2 - no właśnie w umowie było napisane powiedzmy 2000 zł brutto i tyle
    dostałem !!! A na PIT-ie mam przychód 2000 zł bez kosztów i bez zaliczki na
    podatek.
    Taka umowę zatwierdziła księgowa firmy a mi to wtedy pasowało bo
    potrzebowałem kasy. Z tego co przeczytałem w necie zleceniodawca ma
    obowiązek odprowadzenia zaliczki na podatek. A w moim przypadku tego nie
    było.
    Chyba teraz sprawa jest bardziej jasna.

    Maras

  • 4. Data: 2005-04-23 18:01:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    maras wrote:

    > Już wyjaśniam :
    > 1 i 2 to dwie różne sprawy dwie różne firmy, czyli z jednej firmy nie
    > dostałem PIT-a. Z drugiej dostałem

    Polecony do firmy, gdzie jest PIT.
    Od razu też telefon, bo czasu to masz tydzień, a ni to mieli zorbić do
    końca lutego.
    Jak cie oleją, to telefon i pismo do ich US. US już sobie z nimi poradzi.

> [...]
    > potrzebowałem kasy. Z tego co przeczytałem w necie zleceniodawca ma
    > obowiązek odprowadzenia zaliczki na podatek. A w moim przypadku tego nie
    skoro ci firma dała 2000 zł do ręki to księgowa powinna tak wymyśleć
    brutto, żeby do ręki wyszło 2000 zł.
    Jak, wyżej, telefon do firmy i list poelcony, że pit jest źle
    wypełniony. (nie widziałem, go ale jak jest tak jak piszesz, do księgową
    należy wywalić od razu).

    Jeżeli wiesz, lub potrafisz policzyć, jakie kwoty powinny być prawidłowe
    na tych pitach, to wypełniająć pit-37 uwzględnij kwoty tak jakbyś te
    pity dostał.
    Razem z pit-37 wyślij/ złóż w urzędzie pismo wyjaśniającem, że tych
    pitów nie dostałeś i rozliczałeś się "z pamięci".
    Trzymja podkładki w postaci nadania listów poleconych do tych firm.
    Jak ci je przyślą tą wtedy ewentualnie zrobisz korektę PIT.

  • 5. Data: 2005-04-24 10:50:17
    Od: "maras" <m...@i...pl>

> [...]
    > Trzymja podkładki w postaci nadania listów poleconych do tych firm.
    > Jak ci je przyślą tą wtedy ewentualnie zrobisz korektę PIT.

    Ok, dzięki za info
    Co do pkt 2 to muszę pogadać z firmą jak z tego wyjść bo na nich mi akurat
    zależy.

    Pozdr.

    Maras