  • 1. Data: 2005-04-23 10:04:56
    Temat: Rozliczenie z żoną
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy jak dostałem część wynagrodzeń z tytułu pracy w Wielkiej Brytanii (umowa o
    pracę) czy mogę rozliczać sie z żoną? Żona nie pracowała.

    Czy jeżeli nie możemy sie razem rozliczać czy powinna złożyć PIT-a zerowego. W
    zeszłym roku też nie pracowała (ale rozliczaliśmy sie wspólnie)

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2005-04-23 12:46:57
    Temat: Re: Rozliczenie z żoną
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin wrote:
> [...]
    >
    > Czy jeżeli nie możemy sie razem rozliczać czy powinna złożyć PIT-a zerowego. W
    > zeszłym roku też nie pracowała (ale rozliczaliśmy sie wspólnie)

    jeżeli jesteś małżeństwem cały rok, to możesz rozliczać się z żoną.
    Fakt, że ona nic nie zarobiła nie ma znaczenia.
    Z zarobków zagranicznych i tak rozliczać się z polskim US, więc to też
    nie ma znaczenia.

  • 3. Data: 2005-04-23 14:18:09
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Dzięki

    Ale w art 6 p. 8 stoi, że wspólne opodatkowanie nie ma zastosowania jeżeli w
    stosunku do jednego z małżonków działa art 30c.

    A z kolei w art 30c p. 4 jest mowa o dochodach zagranicznych a ja w UK
    zapłaciłem podatek

    Co Ty na to?

    Z góry dziękuje
    Marcin

  • 4. Data: 2005-04-23 18:08:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin wrote:
> [...]
    > stosunku do jednego z małżonków działa art 30c.
    >
    > A z kolei w art 30c p. 4 jest mowa o dochodach zagranicznych a ja w UK

    Ale tam jest mowa o pozarolniczej działalności gospodarczej.
    Masz działalnośc gospodarczą, czy pracowałeś na umowę o pracę?

  • 5. Data: 2005-04-23 22:20:25
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Dokładnie jest mowa o "dochodach z tytułu pozarolniczej działalności
    gospodarczej wykonywanej poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub ze
    źródeł przychodów znajdujących się poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej".

    Wydaje mi sie, że jeżeli pracuje na umowę o pracę dla pracodawcy w UK to jest
    to właśnie źródło przychodów znajdujące się poza terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej.

    Co o tym sądzisz?

    Marcin