    From: bejo <b...@s...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Skad Urzad Skarbowy zna moje dochody?
    Date: Wed, 21 May 2008 10:37:46 -0700 (PDT)

    Dostalem dzis (pierwszy raz w zyciu) pismo z Urzedu Skrabowego, ze mam
    zglosic sie celem wyjasnienia moich dochodow za rok 2004, a to
    wszystko na podstawie art. 272 z ustawy o Ordynacji Podatkowej z
    29-08-1997.

    Nie bardzo wiem o co im moze chodzic, ani dlaczego sie mna
    zainteresowali i skad w ogole wzieli taka informacje ze mialem jakies
    dochody wtedy. Bylem wtedy w klasie matruralnej, nigdzie nie bylem
    zatrudniony i zadnych deklaracji podatkowych nie skladalem (z reszta
    teraz na studiach tez nie skladam bo nie pracuje).

    Jedyne co przychodzi mi do glowy (z czego moglem miec najwieksze
    "dochody), to to ze sprzedalem na Allegro cos wiekszego (mam na mysli
    raczej laptopa, a nie samochod) i ktos to do jakiejs ewidencji sobie
    to wpuscil albo cos w ten desen.

    I w tym momencie mam 2 konkretne pytania:
    * czy Urzad Skarbowy ma dowolny wglad w historie albo przynajmniej
    stan moich kont bankowych (gdy zakladalem konta pare lat temu nie
    podawalem nawet NIPu bo go nie posiadalem wtedy...)?
    * czy amerykanski urzad skarbowy IRS deklaruje naszemu fiskusowi to,
    ze obywatel PL zaplacil jakis tam podatek dochodowy w USA?

    --
    Pozdrawiam,
    Bejo