  • Data: 2008-05-21 19:50:07
    Temat: Re: Skad Urzad Skarbowy zna moje dochody?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    bejo wrote:
    > No to super... czyli rozumiem, ze jak zarobilem pare gorszy na czyms w
    > rodzaju Google Adsense i zaplacilem w stanach podatek 10% to i tak
    > mnie beda scigac zebym wyrownal do 30% czy ile tam w kraju mamy...

    minus 10% zapłacone w USA.

    > Moge prosic o jakiegos linka gdzie sie dowiem ile te odsetki wynosza i
    > czy mam je sobie liczyc od kwoty w USD czy od kwoty w PLN, a jesli tak
    > to jaki kurs?

    TO zależu za jakie lata. Poprzednio przelicznik wg kursu z dnia otrzymania.
    Obecnie trochę zmienili. Chyba z dnia nastepnego po otrzymaniu.
    szukaj ustawy o unikaniu podwójnego opodatkowania pomiedzy Polska a USA.
    Znajdziesz w googlach na pewno.
    Plus ustawa o podatku dochodwym w okolicach art 27.
    Metoda prosta nie jest.

    > I jeszcze mialbym pytanko... z tego co wiem to jak sie ma dochody
    > <3000PLN to sie podatku nie placi w ogole. Jesli bede mial za jakis
    > rok <3000PLN to zaplace tylko kare za brak zlozenia deklaracji
    > podatkowej? Te kary to jakas stadardowa wysokosc maja czy moze beda
    > nizsze ze wzgledu na to ze moj dochod obecnie jest zerowy i jestem
    > studentem?

    juz nie pamietam dokładnie, czy jak nie miałeś obowiązku zapłacić
    podatku to musiałeś składać pit, czy nie. Musiałbym sprawdzić. Może się
    wywiniesz.

    W ostateczności zapłacisz karę.
    Stawki są jakieś tam,ale widełki spore, od kilkuset złotycch w góre
    Pewnie skończy się na stówie.