  • Data: 2011-09-12 12:22:28
    Temat: Samochód w DG - używany prywatnie
    Od: "czarny" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    mam następujące pytanie:
    Jeśli kupię samochód "na firmę" (tzn na prowadzoną DG) i zapragnę amortyzować
    koszt zakupu samochodu przez 5 lat, łącznie z kosztami jego użytkowania, to czy
    prawo bezwzględnie zabrania jakiegokolwiek użycia tego pojazdu do celów
    prywatnych ?

    Samochód będzie mi potrzebny w 95% do dojazdów do pracy (miejsca gdzie będę
    świadczył usługę). No ale przecież wiadomo że czasem będę chciał pojechać w
    góry, czy do sklepu. Kupowanie drugiego auta uważam za absurd.

    1) czy prawo zabrania jakiegokolwiek prywatnego użytkowania takiego auta ?
    2) Czy da się to jakoś zalegalizować ? np płacąc jakąś opłatę "wyrównawczą" ? -
    mam w planie coś takiego, tzn jeśli prawo nie przewiduje, to zachowam się jak
    Robin Hood i część podatku który mógłbym rozliczyć bardziej korzystnie rozliczę
    mniej korzystnie, będąc oczywiście na bakier z prawem fiskalnym, ale skarb
    państwa wyjdzie "na zero"...

    3) Jak to wygląda w praktyce ? Czy przedsiębiorcy kupujący samochody "na firmę"
    przejmują się tym zakazem i nie jeżdżą w celach prywatnych, czy też śmieją się z
    tego ? [o ile taki zakaz jest...] ?

    Planowany samochód to auto osobowe, bez żadnych kratek itp.

    Dzięki za porady,