-
Data: 2011-09-13 15:00:22
Temat: Re: Samochód w DG - używany prywatnie
Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik czarny napisał:
> No i teraz: czy ujawniać się z tym że auto służyło do celów osobistych ? bo ktoś
> mądrze zauważył że może to zachęcić skarbówkę do szukania dziury w całym. warto ?
>
Jak masz drugie to lepiej nie ujawniać i prywatnie z tego drugiego
korzystać. Jak masz tylko jedno w rodzinie to na pewno takie pytania
przy kontroli padną.
> Osobiście wolałbym zrobić to zgodnie z prawem, chyba że owe prawo rażąco jest
> niezgodnie ze zdrowym rozsądkiem.
> Czyli chciałbym np w rozliczeniu rocznym wyliczyć ile kilometrów przejechałem do
> pracy, wyliczyć jaki to procent całkowitego rocznego przebiegu i jedynie tenże
> procent całości rocznych wydatków wliczyć w KUP. Da się ?
> Tylko jak ? bo np z paliwem to mogę część faktur po prostu z
Da się, czemu nie to przecież czysta matematyka
ignorować,
> zakładając że paliwo w nich udokumentowane służyło na cele osobiste. Ale jak w
i z paliwem nie ma problemu, nie bierzesz faktur jak pojechałeś na wakacje
> takim razie jeśli będzie jedna faktura za ubezpieczenie za cały rok. Czy można
> [trzeba] jakoś tu postąpić proporcjonalnie ?
>
a z ubezpieczeniem to już nie jest tak prosto, i tak musiałeś zapłacić
za cały rok niezależnie od tego ile jeździłeś prywatnie a ile firmowo,
wiec można się spierać o to czy tu stosować proporcje
jednak np. z przeglądem okresowym już nie jest tak prosto bo jednak
zależy dokładnie od tego ile przejechałeś i jakbyś nie jeździł prywatnie
to byś go robił rzadziej
> Jak taką fakturę zaksięgować w PKPiR ?
> [normalnie, a potem w zeznaniu podatkowym wpisać wartości trochę inne niż wynika
> to z książki ?, czy też od razu należałoby zaksięgować to z odpowiednimi
> współczynnikami wynikającymi z estymowanego rocznego planowanego stosunku
> kilometrów osobistych i "służbowych" :-) ?]
>
> Dzięki i pozdrawiam
>
dlatego OC bym nie ruszał tylko wpisał całe, tak jak i kosztów
rejestracji i obowiązkowych przeglądów okresowych
a pozostałe koszty które ponosisz już zależnie od przejechanych
kilometrów, czyli wydatki na części i paliwo, przegląd techniczny
wpisywał tylko taka wartość do KPiR jak ci wychodzi z prowadzonej
ewidencji przejazdów służbowych i prywatnych
ps. 99% przedsiębiorców po to kupuje auta na firmę żeby się właśnie w
takie rejestry i liczenia proporcji nie bawić, a robią to tylko ci
którzy używają prywatnego i prowadzą kilometrówkę
Następne wpisy z tego wątku
- 13.09.11 15:30 cyklista
- 13.09.11 15:55 Gotfryd Smolik news
- 14.09.11 07:41 Dominik & Co
- 16.09.11 09:17 Gotfryd Smolik news
- 19.09.11 06:33 Dominik & Co
Najnowsze wątki z tej grupy
- Lokaty na nowe środki
- samodzielne prowadzenie księgowości
- Faktura z czech.
- kontrole kont przez fiskus
- jednak nie tylko allegro OLX i podobne
- Praca w Monako i podatki
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Który program do PIT-ów?
- Jak się płaci CIT ?
- Polak nierezydent, dochód w Polsce i PIT
- Przetwarzanie danych
- KSEF - jakies plusy?
- KSeF czy coś zmieni dla zwykłych ludzi?
Najnowsze wątki
- 2025-02-08 Lokaty na nowe środki
- 2025-02-06 samodzielne prowadzenie księgowości
- 2025-01-30 Faktura z czech.
- 2024-07-25 kontrole kont przez fiskus
- 2024-07-02 jednak nie tylko allegro OLX i podobne
- 2024-06-26 Praca w Monako i podatki
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-04-30 Który program do PIT-ów?
- 2024-04-26 Jak się płaci CIT ?
- 2024-04-11 Polak nierezydent, dochód w Polsce i PIT
- 2024-03-05 Przetwarzanie danych
- 2024-01-25 KSEF - jakies plusy?
- 2024-01-18 KSeF czy coś zmieni dla zwykłych ludzi?