  • Data: 2011-09-13 15:30:14
    Temat: Re: Samochód w DG - używany prywatnie
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik czarny napisał:
    > No i teraz: czy ujawniać się z tym że auto służyło do celów osobistych ? bo ktoś
    > mądrze zauważył że może to zachęcić skarbówkę do szukania dziury w całym. warto ?

    Jak masz drugie to lepiej nie ujawniać i prywatnie z tego drugiego
    korzystać. Jak masz tylko jedno w rodzinie to na pewno takie pytania
    przy kontroli padną.

    > Osobiście wolałbym zrobić to zgodnie z prawem, chyba że owe prawo rażąco jest
    > niezgodnie ze zdrowym rozsądkiem.
    > Czyli chciałbym np w rozliczeniu rocznym wyliczyć ile kilometrów przejechałem do
    > pracy, wyliczyć jaki to procent całkowitego rocznego przebiegu i jedynie tenże
    > procent całości rocznych wydatków wliczyć w KUP. Da się ?
    > Tylko jak ? bo np z paliwem to mogę część faktur po prostu z

    Da się, czemu nie to przecież czysta matematyka

    ignorować,
    > zakładając że paliwo w nich udokumentowane służyło na cele osobiste. Ale jak w

    i z paliwem nie ma problemu, nie bierzesz faktur jak pojechałeś na wakacje

    > takim razie jeśli będzie jedna faktura za ubezpieczenie za cały rok. Czy można
    > [trzeba] jakoś tu postąpić proporcjonalnie ?

    a z ubezpieczeniem to już nie jest tak prosto, i tak musiałeś zapłacić
    za cały rok niezależnie od tego ile jeździłeś prywatnie a ile firmowo,
    wiec można się spierać o to czy tu stosować proporcje

    jednak np. z przeglądem technicznym już nie jest tak prosto bo jednak
    zależy dokładnie od tego ile przejechałeś i jakbyś nie jeździł prywatnie
    to byś go robił rzadziej

    > Jak taką fakturę zaksięgować w PKPiR ?
    > [normalnie, a potem w zeznaniu podatkowym wpisać wartości trochę inne niż wynika
    > to z książki ?, czy też od razu należałoby zaksięgować toz odpowiednimi
    > współczynnikami wynikającymi z estymowanego rocznego planowanego stosunku
    > kilometrów osobistych i "służbowych" :-) ?]
    >
    > Dzięki i pozdrawiam

    dlatego OC bym nie ruszał tylko wpisał całe, tak jak i kosztów
    rejestracji i obowiązkowych przeglądów okresowych

    a pozostałe koszty które ponosisz już zależnie od przejechanych
    kilometrów, czyli wydatki na części i paliwo, przegląd techniczny
    wpisywał tylko taka wartość do KPiR jak ci wychodzi z prowadzonej
    ewidencji przejazdów służbowych i prywatnych

    ps. 99% przedsiębiorców po to kupuje auta na firmę żeby się właśnie w
    takie rejestry i liczenia proporcji nie bawić, a robią to tylko ci
    którzy używają prywatnego i prowadzą kilometrówkę