eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiwytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania › Re: wytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania
    From: "Michał" <m...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wytworzenie komputera (srodka trwalego) - technika ksiegowania
    Date: 1 Feb 2007 00:11:48 -0800

    On 1 Lut, 01:26, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > A możesz powołać się na podstawę prawną?
    > (...)
    > Niemniej ciekaw jestem co uznasz za uzasadnienie swojej metody :)

    Hmmm.... pytanie brzmi podstepnie wiec musze przemyslec odpowiedz ;-)

    > Obudź się ;)

    Fakt ;-)
    Od dwoch dni spie po 3h na dobe. Przedostatnia noc do 5 rano czytalem
    stare posty na temat tych nieszczesnych ST, WNiP oraz OEM (m.in.
    Twoje :-) )

    > A co ma być?
    > Czy masz *faktury* z których wolno *odliczyć VAT*???
    > (hint: czy paragon jest fakturą?)

    Nie. Po prostu nie wiem dlaczego uparcie probuje oszacowac jaka jest
    wartosc netto (bez VAT).
    Ale rozumiem o co chodzi.
    Czy metoda "porownanie z Allegro" jako wycena wlasna jest OK?

    > Moment, moment....
    > Czy *masz* faktury na te WNiP czy nie?

    Na WNiP mam - ponizej wyjasnienie.

    > inaczej: czy zostały one "nabyte w celach gospodarczych" (z grubsza
    > biorąc - po założeniu DG)?
    > Jeśli tak - to w archiwach powinny być dyskusje o "przeksięgowaniu
    > z towarów handlowych" :) (na KPiR), jeśli nie... to czegoś nie
    > rozumiem (mianowicie: "po co?").

    Poki co (faktury z konca stycznia) moge to jeszcze zmienic - ale
    pozycji ktore poszly na "budowe ST i WNiP" wogole nie ksiegowalem w
    KPiR w "koszty inne". Tylko w rejestr VAT jako "zakupy zaliczone do
    srodkow trwalych zwiazanych wylacznie ze
    sprzedaza opodatkowana".

    Przepraszam - nie wyrazilem sie precyzyjnie. Oprogramowanie OEM
    nabylem razem z podzespolami teraz (juz jako DG), na FVAT czyli
    jeszcze raz:

    Po calej akcji bede (?) miec trzy pozycje w ST i WNiP:

    1. Komputer PC - wytworzony we wlasnym zakresie z podzespolow
    zakupionych na FVAT oraz przekazanych z zasobow prywatnych - monitora
    LCD i zestawu klawiatura + mysz bezprzewodowa. Przekazuje monitor i
    klawiature zeby ST byl "kompletny i zdatny do uzytku".
    Wartosc poczatkowa: suma wartosci netto podzespolow zuzytych na montaz
    + wycena klamotow prywatnych sprzed DG (w kwotach brutto) + oplata
    transportowa (z FVAT)

    2. Licencja na Vista OEM - zakupiona na FVAT
    Wartosc poczatkowa: wartosc netto z FVAT

    3. Licencja na Office OEM - zakupiona na FVAT
    Wartosc poczatkowa: wartosc netto z FVAT

    Pozdrawiam,
    Michal