  • Data: 2003-07-18 12:10:28
    Temat: Re: wygrana: samochod
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Jul 2003, vladi wrote:

    >+ > Tak z ciekawości: masz zamiar sprzedać ten samochód *drożej* niż
    >+ > w salonie ?? To może sam rozważysz handel samochodami :), skoro
    >+ > ci tak dobrze idzie !
    >+
    >+ jeszcze nic nie wygralem :(
    >+ firma ktora oferuje nagrody kupila np. 10 aut z duzym rabatem. w regulaminie
    >+ konkursu nie ma mowy o wartosci pojazdu. wiec od jakiej kwoty place 10% ?

    Yps... Pisałeś o sprzedaży przed pół roku.
    Więc dedukowałem że chodzi o podatek dochodowy !
    A teraz dla odmiany zdaje mi się że piszesz o podatku od wygranych
    albo od darowizny.
    Możesz objasnić nam o *który* podatek pytałeś ??
    Wcale nietrudno zapłacić kilka podatków szeregowo :[

    >+ osoba ktora wygrywa samochod sprzedaje po gieldowej cenie. jesli wziac pod
    >+ uwage cene zakupu z fa darczyncy to powstanie zarobek po stronie
    >+ wygrywajacego. czyli powinien zaplacic podatek od auta spzedanego przed
    >+ uplywem 1/2 roku? tak czy nie?

    IMHO zależy od sposobu nabycia oraz wartości wykazanej na dokumencie
    nabycia ! Nie od "ceny zakupu darczyńcy" (tego łupie się
    osobno :>) ale skoro to wygrywający nabył samochód to on nabył
    *konkretną wartość* ! Najczęściej jest to "oczekiwana wartość
    rynkowa" - bądź taką przyjmuje się do oznaczenia podatku,
    *nawet* jeśli nie podlega zakwestionowaniu cena z dokumentu
    nabycia.

    Przykładowo:
    samochód o wartości rynkowej 40.000zł zostaje podarowany/nabyty/cokolwiek
    z dokumentem opiewającym na 30.000zł.
    PCC bądź podatek od wygranej powinien opiewać na 40kzł, bo jak nie
    to US "wezwie do..." i ew. jeszcze rzeczoznawcę trzeba opłacić :],
    oczywiście na dokumencie nabycia nadal jest 30kzł.
    I teraz jak taki samochód zostanie sprzedany za 38kzł, to należy
    zapłacić podatek dochodowy od 8 kzł, co wynika z różnicy (38-8)
    - i fakt że podatek przy nabyciu został policzony od 40kzł
    nie ma nic do rzeczy :[

    pozdrowienia, Gotfryd