  • Data: 2003-07-19 06:57:52
    Temat: Re: wygrana: samochod
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Jul 2003, Slayer wrote:

    >+ Użytkownik "vladi" <x...@i...pl> napisał
    >+ | jak to jest jesli wygrywa sie w jakims konkursie samochod, [...]
    >+ | i czy mozna sprzedac takie auto zaraz po odbiorze czy tez trzeba czekac 1/2
    >+ | roku aby nie zplacic frycowego?
    >+
    >+ IMHO płacisz 10% podatku dochodowego od wygranej, potem przy sprzedaży 2% podatku
    od
    >+ czynności cywilnoprawnych (solidarnie z nabywcą) i tyle....

    To przy nabyciu :)

    >+ nie słyszałem żeby był
    >+ podatek dochodowy w takim przypadku przy sprzedaży przed upływem 1/2 roku...
    >+ (mam nadzieję że Gotfryd zweryfikuje...tak tylko sobie "gdybam")

    Wrrrr... :) Czytać nie łaska ? ;)

    ++++++
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    d) innych rzeczy,

    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności
    gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia
    nieruchomości i praw majątkowych określonych w lit. a) -c) - przed
    upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym
    nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed
    upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło
    nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej
    z osób dokonującej zamiany, [...]
    ------

    ...w nagrodę zostajesz nominowany do przeczytania całej UoPDoOF :)
    - napisz kiedy skończysz !

    Wg mojej najlepszej wiedzy z rzeczonej ustawy da się również
    wydedukować że w takim przypadku wartość nabycia stanowi koszt
    uzyskania :)
    Znaczy tyle, że podatek dochodowy płacisz *tylko* o ile cena
    sprzedaży jest wyższa od owego kosztu.
    Złośliwość zaś jest ukryta w tym, że podatek od czynności
    cywilnoprawnych (ten "przy zakupie") płaci się od wartości
    rynkowej, a NIE zbycia (sprzedaży czy darowizny).

    pozdrowienia, Gotfryd