  • Data: 2009-07-16 13:51:27
    Temat: Re: wezwanie do US pierwszy raz - czego mam się bać?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zuzia wrote:

    > Tak na przyszłość, czy sformułowania "kwota zmniejszająca podatek"
    > oraz "dochód wolny od podatku" są prawidłowe?

    Kwota zmniejszająca podatek - jak najbardziej prawidłowe-
    nawet jest w tabelce stawek w ustawie określona.

    Dochód wolny od podatku - dlaczego miało by być nieprawidłowe?
    Frazeologicznie jest poprawne, a i w ustawie w art 21 znajdziesz
    sporo dochodów wolnych od podatku.
    Ale w tym znaczeniu co pewnie myślisz, to wg mnie nie jest prawidłowo,
    bo ten dochód w żaden sposób nie jest od podatku wolny.
    Jest tak opodatkowany, że podatek nie wychodzi do zapłaty.

    To tak jak z wrzuceniem do jedego worka VAT zwolniony, 0% czy nie podlega.
    Finansowo VATu nie ma i dla przecietnego obywatela myślącego portfelem
    efekt ten sam, ale skutki w rozliczeniach różne.