  • Data: 2009-07-16 16:43:36
    Temat: Re: wezwanie do US pierwszy raz - czego mam się bać?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Jul 2009, Zuzia wrote:

    > Zanim napisałam o tej nieszczęsnej kwocie wolnej o podatku wpisałam taki
    > termin w google, znalazło coś takiego, do tego spojrzałam, że hasło występuje
    > w wikipedii, więc pozwoliłam sobie go użyć :) Aczkolwiek jak widać moje
    > sprawdzanie było za mało wnikliwe :)

    Ale z "siłą odśrodkową" jest podobnie - w zasadzie, zakładając że
    ten co pisze wie o co chodzi, można dopuścić stosowanie takiego
    skrótu myślowego.
    Tyle, że jest to nieścisłe i trzeba zdawać sobie sprawę ze skutków
    tej nieścisłości.
    W przypadku "kwoty wolnej od podatku" owa nieścisłość wypływa
    NATYCHMIAST w momenecie uwzględnienia odliczeń i doliczeń
    do *podatku*.
    Załóżmy że mamy dwu podatników którzy zarobili odpowiednio po 5 zł mniej
    i 5zł więcej od "kwoty wolnej od podatku".
    Przy czym pierwszy z nich (ten co zarobił 5 zł poniżej) ma dopłatę,
    niechby wziąć jakiś nagłupszy przykład z art.34.11 (kiedyś okazji do
    doliczeń bylo chyba więcej, ale widzę sporo "skreślony"), a drugi odliczenie
    (bo zapłacił 50 zł składki zdrowotnej).

    I teraz powiedz kto i dlaczego zapłaci podatek ;)

    > Wikipedią też się przestanę posługiwać po tym co chyba Gotfryd dziś czy
    > wczoraj napisał :)

    Ależ nie - wikipedia jest doskonała jako p. zaczepienia!
    Tylko "źródłowość" jest, że tak powiem, "podważalna".
    To tak, jakby bazować na tym co mówią ministrowie ;)

    > Tak na przyszłość, czy sformułowania "kwota zmniejszająca podatek"
    > oraz "dochód wolny od podatku" są prawidłowe?

    Masz na myśli np. dochód ze sprzedaży osobiście pozbieranych jagód??
    Oczywiście :D

    pzdr, Gotfryd