    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: wadliwa faktura od TPSA
    Date: Sat, 31 Jan 2004 10:19:50 +0100

    On Fri, 30 Jan 2004, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
    >+ klientów w związku z czym dostaję faktury nie na firmę a na poprzedniego
    >+ właściciela linii. [...]
    >+ Teraz pytanie co z tym zrobić? Zakładam, że kiedyś dostanę korektę tej
    >+ faktury (złożyłem już reklamację), ale nie wiem, czy tą mam odesłać, czy
    >+ zostawić sobie i dopiąć do niej korektę? Sprzedaż dotyczy roku 2003. Z
    >+ VAT'em nie powinno być problemu, bo tu się liczy data otrzymania
    >+ faktury,

    Przyznam że widzę problem: VAT jest jak to mawiają "sformalizowany".
    Ty NIE MASZ ustawowej podstawy do odliczania VATu, jak na mój gust:
    taką podstawą jest wystawiona NA CIEBIE (i to "w miarę prawidłowo",
    czyli pomijając co najwyżej "błędy mniejszego znaczenia") faktura
    VAT.
    IMHO - wolno go ci będzie odliczyć DOPIERO jak dostaniesz korektę
    wystawioną NA CIEBIE.
    I tak jest lepiej, bo ostatnio widziałem wyroki że przyjęcie iż
    nie można zmienić odbiorcy f-ry z istniejącego podmiotu na inny
    istniejący podmiot może NIEKIEDY być zbyt restrykcyjne :)

    >+ ale czy taki koszt mogę wliczyć sobie w obecny miesiąc, czy
    >+ robić jakieś zmiany w KPiR i deklaracjach za listopad, bo koszt dotyczy
    >+ listopada?

    IMHO j.w.: czy chcesz uznać że dysponujesz dokumentem księgowym
    nadającym się na dowód poniesienia kosztu ?
    "Określenie stron" mi się nie widzi :(
    Zaliczenie kosztu do właściwego okresu masz zrobić, ale na to
    masz czas... chyba aż zamkniesz KPiR :)

    [...]

    IMHO - czekać. Głowy nie dam, ale...

    pozdrowienia, Gotfryd