  • 1. Data: 2004-01-30 20:01:59
    Temat: wadliwa faktura od TPSA
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Witam!

    Otrzymałem od TPSA fakturę za modem do Neostrady. Pisałem już wcześniej,
    że ci debile nie mogą od ponad dwóch miesięcy zaktualizować swojej bazy
    klientów w związku z czym dostaję faktury nie na firmę a na poprzedniego
    właściciela linii. Co ciekawe ten poprzedni abonent nie zawierał umowy
    na dostarczanie Neostrady, ale fakturę dostał :-)

    Faktura jest z 15-01-2004, data sprzedaży: 17-11-2003, termin płatności:
    29-01-2004, dostałem ją dzisiaj, czyli 30-01-2004, co nie jest dziwne,
    bo została wysłana 28-01-2004.

    Teraz pytanie co z tym zrobić? Zakładam, że kiedyś dostanę korektę tej
    faktury (złożyłem już reklamację), ale nie wiem, czy tą mam odesłać, czy
    zostawić sobie i dopiąć do niej korektę? Sprzedaż dotyczy roku 2003. Z
    VAT'em nie powinno być problemu, bo tu się liczy data otrzymania
    faktury, ale czy taki koszt mogę wliczyć sobie w obecny miesiąc, czy
    robić jakieś zmiany w KPiR i deklaracjach za listopad, bo koszt dotyczy
    listopada? Nie zamknąłem jeszcze roku, więc może dopisać to do grudnia?
    W jakim miesiącu odliczyć VAT? Czy potraktować fakturę jako otrzymaną
    (mimo, że nie jest dla mnie) i odliczac w styczniu, lub lutym, czy
    czekać na przysłanie korekty i dopiero w miesiącu jej otrzymania lub
    następnym?

    Maciek
    KPiR, VAT, memoriał, problemy z TPSA

  • 2. Data: 2004-01-31 07:22:23
    Temat: Re: wadliwa faktura od TPSA
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > (mimo, że nie jest dla mnie) i odliczac w styczniu, lub lutym, czy
    > czekać na przysłanie korekty i dopiero w miesiącu jej otrzymania lub

    Kurdelebele !!!
    Szanowny Maciusiu ....
    Jeśli śledzisz grupę, to zauważyłeś ostatnio mniejszy mój udział w niej, ku
    radości pozostałych, powodem tego jest właśnie TP SA też miałem na próbę
    neostradę i oddałem to przed terminem, więc oczekiwałem faktury za 1 zł +
    vat
    od tamtej pory dostaję co miesiąc fakturę z doliczoną opłatą za neostradę.
    Niedługo Panie odpowiedzialne zaś odebranie telefonów od sfrustrowanych
    klientów będę znał po imieniu i umawiał się z nimi po pracy na kawę a może i
    nie tylko, jak za dawnych lat bywało :)))))))))))))))))))))

    Po otrzymaniu każdej wadliwej faktury wykręcam numer bezpłatnej tzw.
    "błękitnej linii" prawdopodobnie ten błękit pozostał po spożyciu napoju
    ........ też niebieskiego, jagogdzianką zwanego potocznie, i reklamuje.
    Proszę panią o:
    Imię
    Nazwisko
    oświadczam jej która godzina
    oświadczam jej jaka jest data

    pamiętaj, że Twoją reklamację jakaś pani wpisze do uwag klienta

    to wszystko wpisane z tyłu na fakturę
    stanowi niejako dowód wraz z podłączonym bilingiem dla tzw. sądu

    W momencie, kiedy przyślą mi prawidłowe faktury , to zapłacę ... ale
    wcześniej upomnę się o rekompensatę za uciążliwości i nękanie mnie
    niewłaściwymi fakturami
    Zresztą przy Waszej pomocy .. to pobawimy się z Tepsą, jak się uda i czas
    pozwoli

    pozdrawiam
    fart

  • 3. Data: 2004-01-31 09:19:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jan 2004, Maciek Bartnik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zostawić sobie i dopiąć do niej korektę? Sprzedaż dotyczy roku 2003. Z
    >+ VAT'em nie powinno być problemu, bo tu się liczy data otrzymania

    Przyznam że widzę problem: VAT jest jak to mawiają "sformalizowany".
    Ty NIE MASZ ustawowej podstawy do odliczania VATu, jak na mój gust:
    taką podstawą jest wystawiona NA CIEBIE (i to "w miarę prawidłowo",
    czyli pomijając co najwyżej "błędy mniejszego znaczenia") faktura
    VAT.
    IMHO - wolno go ci będzie odliczyć DOPIERO jak dostaniesz korektę
    wystawioną NA CIEBIE.
    I tak jest lepiej, bo ostatnio widziałem wyroki że przyjęcie iż
    nie można zmienić odbiorcy f-ry z istniejącego podmiotu na inny
    istniejący podmiot może NIEKIEDY być zbyt restrykcyjne :)

    >+ ale czy taki koszt mogę wliczyć sobie w obecny miesiąc, czy
    >+ robić jakieś zmiany w KPiR i deklaracjach za listopad, bo koszt dotyczy
    >+ listopada?

    IMHO j.w.: czy chcesz uznać że dysponujesz dokumentem księgowym
    nadającym się na dowód poniesienia kosztu ?
    "Określenie stron" mi się nie widzi :(
    Zaliczenie kosztu do właściwego okresu masz zrobić, ale na to
    masz czas... chyba aż zamkniesz KPiR :)

    [...]

    IMHO - czekać. Głowy nie dam, ale...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-31 10:07:49
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-01-31 08:22, Użytkownik fart napisał:
> [...]
    > klientów będę znał po imieniu i umawiał się z nimi po pracy na kawę a może i
    > nie tylko, jak za dawnych lat bywało :)))))))))))))))))))))
    Współczuję, ale to zdaje się jakiś standard. W telepunkcie już słyszałem
    kilka rozmów w sprawach wadliwych faktur. W ostateczności odsyłają do
    BOK, ale od razu uprzedzają, że czaka się tam pół dnia na wejście :-)

> [...]
    > ........ też niebieskiego, jagogdzianką zwanego potocznie, i reklamuje.
    > pamiętaj, że Twoją reklamację jakaś pani wpisze do uwag klienta
    Pamiętam, pamiętam i zawsze podkreślam, że składam reklamację. Chyba
    nawet ją za każdym razem przyjmują, bo kilka razy pani w słuchawce
    stwierdzała, że ma tu już moje zgłoszonia ... no i co z tego??

    > to wszystko wpisane z tyłu na fakturę
    > stanowi niejako dowód wraz z podłączonym bilingiem dla tzw. sądu
    Tzn. sam to sobie dopisujesz do faktury?? To gdzie dowód? ;-)

> [...]
    > niewłaściwymi fakturami
    > Zresztą przy Waszej pomocy .. to pobawimy się z Tepsą, jak się uda i czas
    No! Właśnie miałem nadzieję, że nie tylko ja nękam ich codziennie
    telefonem na "błękitną" ... pewnie dlatego tak ciężko się tam dodzwonić ;-)

    Maciek

  • 5. Data: 2004-01-31 10:14:17
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Czasem mam wrazenie, ze Blekitna linia to taka studnia bez dna. Panienki
    przyjmuja zgloszenia i ona w jakas odchlan kosmiczna wpadaja bo i tak
    wszystko potem jest po staremu. Potem znowu dzwonie pani uprzejmie
    informuje, ze napisze jakas notatke a potem i tak nic z tego nie wynika...i
    tak w kolko...Ostatnio wyslalem juz reklamacje pisemna listem
    poleconym...ale pewnie tez wrzuca do tej studni...

  • 6. Data: 2004-01-31 10:23:19
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-01-31 10:19, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > VAT.
    > IMHO - wolno go ci będzie odliczyć DOPIERO jak dostaniesz korektę
    Czy ten VAT mi się jakoś nie "przedawni"? Od momentu sprzedaży do
    momentu wystawienia faktury minęło około 60 dni i to już chyba jest
    jakieś naruszenie przepisów.

    > IMHO j.w.: czy chcesz uznać że dysponujesz dokumentem księgowym
    > nadającym się na dowód poniesienia kosztu ?
    No niby mam podpisaną umowę z konkretną datą rozpoczęcia świadczenia
    usługi. W połączeniu z wadliwie wystawioną fakturą jest to chyba jakiś
    dowód, ale pewnie bardziej dla sądu.

    > "Określenie stron" mi się nie widzi :(
    > Zaliczenie kosztu do właściwego okresu masz zrobić, ale na to
    > masz czas... chyba aż zamkniesz KPiR :)
    Ok. Czyli czekam ze złożeniem rocznej deklaracji. Co jednak będzie jeśli
    TPSA nie załatwi tego do kwietnia (teraz to już chyba wszystko jest
    możliwe)? Jak rozumiem ten koszt mi przepadnie, bo w obecnym roku nie
    uda się tego jakoś uwzględnić?

    Maciek

  • 7. Data: 2004-02-01 15:12:51
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek Bartnik" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > właściciela linii. Co ciekawe ten poprzedni abonent nie zawierał umowy
    > na dostarczanie Neostrady, ale fakturę dostał :-)
    Bo oni nie szukają klienta po nazwiskach ale po numerze klienta któremu jest
    podporządkowene nazwisko-w Twoim przypadku, nazwisko poprzedniego właściela
    lini.

  • 8. Data: 2004-02-02 00:00:37
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-02-01 16:12, Użytkownik Slonko napisał:
    > Bo oni nie szukają klienta po nazwiskach ale po numerze klienta któremu jest
    > podporządkowene nazwisko-w Twoim przypadku, nazwisko poprzedniego właściela
    > lini.
    Ja rozumiem, ale to jest bez sensu, bo dla mnie wiążąca jest umowa. W
    umowie mam napisane, że to JA jestem jedną ze stron zawierającą umowę, a
    oni wyskakują z roszczeniami do niewinnej osoby :-)
    Myślę, że nawet nasze sądy przyznałyby mi w tej sprawie rację ;-)

    Maciek

  • 9. Data: 2004-02-02 07:36:30
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Maciek Bartnik wrote:

    > Czy ten VAT mi się jakoś nie "przedawni"? Od momentu sprzedaży do
    > momentu wystawienia faktury minęło około 60 dni i to już chyba jest
    > jakieś naruszenie przepisów.

    To jest naruszenie przepisów ale ze strony TPSA a nie twojej bo pomimo,
    że świadczą Tobie usługę nie wystawiają na nią faktury. Ciekawe jak
    zareagował by urząd skarbowy gdybyś poinformzwał ich o tym naruszeniu
    prawa przez monopolistę?

  • 10. Data: 2004-02-02 17:02:09
    Od: Maciek Bartnik <m...@p...com>

    Dnia 2004-02-02 08:36, Użytkownik Jureq napisał:
> [...]
    > że świadczą Tobie usługę nie wystawiają na nią faktury. Ciekawe jak
    > zareagował by urząd skarbowy gdybyś poinformzwał ich o tym naruszeniu
    Pewnie by nie zareagował :-)
    Ale zawsze warto spróbować. Jak to się robi? Wystarczy napisać pismo z
    opisem sytuacji i złożyć w US? Gdzie takie pisma sie składa i do kogo je
    adresuje? Mają do tego jakiś oddzielny dział?

    Maciek