  • Data: 2010-08-13 20:03:52
    Temat: Re: uzasadniony koszt?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 13 Aug 2010, tunia wrote:

    > Witam,
    > jestem radca prawnym prowadzacym kancelarie z siedziba w miejscu zamieszkania.

    Czy można prosić o opis jaka to jest klasyfikacja przychodu dla podatku
    dochodowego? DG? Przychody uzyskiwane osobiście?

    W PDoOF jest "hak" - prawo do amortyzacji przysługuje wyłącznie osobom
    prowadzącym DG oraz wynajmującym/dzierżawiącym, inne źródła przychodu
    nie mają jak skorzystać z prawa "rozliczenia" wydatków które w sposób
    oczywisty nie są "zużyte" na konkretny przychód (również prawo zaliczenia
    wyposażenia w KUP jest szczególnym przypadkiem opisanym w przepisie
    o amortyzacji).
    A mi opis "radca prawny" nic nie mówi w zakresie "czy to jest DG
    w rozumieniu dochodowego" :D (a nuż jest to "działalność osobista"
    w rozumieniu dochodowego, zaliczana do DG tylko na potrzeby VAT
    oraz ZUS).

    > No i w zwiazku z powyzszym zastanawiam sie, czy koszt zakupu tych drzwi da sie
    > uzasadnic jako koszt uzyskania przychodu? Niestety - nie odnalazlam przepisu
    > wprost nakazujacego mi zabezpieczenie dokumentow w taki czy iny sposob.

    Ale jest za to inny przepis "wprost":
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    art. 22
    1. Kosztami uzyskania przychodów sš koszty poniesione [...]
    lub zachowania albo zabezpieczenia Ÿródła przychodów [...]

    > Czy
    > wobec tego ewentualna kontrola skarbowa nie bedzie sie jednak czepiac?...

    Ewentualnie to przyroda zna przypadki czepiania się o zupełnie prawidłowe
    rzeczy (acz wcale nie twierdzę żeby to była "norma"), więc powyższe
    pytanie wiele nie wnosi :)
    Za to wersja czepiania się "w jakimś zakresie być może jest to
    zabezpieczenie DG, ale również służy celom osobistym" wydaje się
    być bardziej prawdopodobne.

    pzdr, Gotfryd