  • Data: 2009-09-21 08:59:07
    Temat: Re: ulga na cele rehabilitacyjne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    K.K. pisze:

    > A chyba powinno, gdyż
    > " Przez adaptację należy rozumieć takie przystosowanie mieszkania lub
    > budynku mieszkalnego, które umożliwi lub ułatwi życie w nim osoby
    > niepełnosprawnej, a nie jedynie poprawi standard."
    > IMO możliwość 'pełniejszego' otwarcia okien to nie ułatwienie życia,
    > lecz poprawienie standardu i życia i mieszkania, więc nie kwalifikuje
    > się do tej ulgi bez względu na to, co znajdzie się na fakturze ponad to
    > co znaleźć się musi z nakazu litery prawa. Mało prawdopodobne wydaje
    > się, by otwarcie tylko dolnych okien powodowało zbyt małą wymianę
> [...]

    Po pierwsze: fakt, że adaptacja poprawia standard nie oznacza, że nie
    kwalifikuje się do ulgi. Ważne jest, aby również ułatwiała lub
    umożliwiała życie osoby niepełnosprawnej.

    Nie wiem co rozumiesz poprzez umożliwienie "pełniejszego" otwarcia
    okien. Opis wątkotwórcy rozumiem w ten sposób, że okna są otwierane
    dwoma zamkami, i otwarcie górnego zamka jest konieczne do tego, aby okno
    otworzyć. Obecnie zatem nie jest w ogóle możliwe samodzielne otwarcie
    okna. Zamontowanie jednego zamka - niżej - umożliwi korzystanie z tych
    okien osobie niepełnosprawnej.

    Adaptacja taka zatem może kwalifikować do ulgi.

    --
    Liwiusz