  • Data: 2003-09-09 10:06:16
    Temat: Re: stawka VAT za licencje...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 9 Sep 2003, Beata Podpora wrote:

    >+ > Gotfrydze, przeciez licencja na projekt graficzny to
    >+ > nie jest licencja
    >+ > na program komputerowy, a tylko takie sa ovatowane.
    >+ > No i zanim licencje na programy zostały objęte VATem oczywiście mu NIE
    >+ > PODLEGAŁY. Nie były zwolnione, ale jak każde inne prawa nie byly ujęte
    >+ > w ustawie o PTU.
    >+
    >+ Witam szanowne grono!
    >+ I mam pytanko w temacie vat-u na projekty graficzne.
    >+ Prawde mowiac zdziwil mnie odrobinke post Maddy, ze projekty graficzne
    >+ nie podlegaja o-vat`owaniu.

    Bo klasyfikacja jest lekko skomplikowana :(
    Jeśli kupujesz "dobro niematerialne" pt. "prawa do projektu"
    to to jest coś nie będącego usługą, a więc w przepisach VAT
    jako Maddy rzekła tego *nie ma*. Nie wiem skąd mi błysnęła
    (i zgasła :>) koncepcja o zwolnieniu :(
    Jeśli kupujesz usługę.... to właśnie nie wiem :(
    Dokładniej: nie wiem, czy jest *przymus* sklasyfikowania
    jako "prawo" wszystkiego co pod prawo autorskie podlega.
    Z p. widzenia prawa autorskiego podlega przymusowo...

    >+ Dostalam juz kilka faktur na wykonanie projektow graficznych pewnych

    "na wykonanie" czy "za wykonanie", bo widzę sprzeczność
    w tym kto płacił :) ?

    >+ serwisow. Na kazdje z nich widnieje 22% stawka vat.
    >+ Wlos mi sie na glowie zjezyl....bo przeciez od jakiegos czasu odliczam
    >+ sobie ten vat - a skoro faktury sa blednie wystawiane, to robie to
    >+ niezgodnie z przepisami.
    >+ I teraz kolacze mi w glowie jedna mysl - korekty!!!!! :-(
    >+
    >+ ALe rozmawialam z pania z US i ona twierdzi, ze jest to prawidlowa
    >+ stawka. Przewertowala wszystkie swoje "papierki" i niegdzie nie znalazla
    >+ informacji, aby takie uslugi nie podlegaly ustawie o Vat.

    Bo jeśli zapłaciłaś za *usługę*, to... IMO nie ma dość jasnej
    wykładni. Ma ktoś argument w postaci np. wyroku NSA ?

    >+ W tym momencie juz sama nic nie wiem.
    >+ Jaka jest podstawa prawna "nie podlegania" pod vat projektow
    >+ graficznych?

    ...bycie "prawem autorskim", jak mniemam. To samo źródło
    klasyfikacji, które powoduje że umowa o dzieło pt. "namalowanie
    strony" (wykonywane przez osobę fizyczną poza DG) *nie jest*
    z punktu widzenia podatku "umową wykonywaną osobiście"
    - a "przychodem z kapitału i praw majątkowych" !

    >+ A tak w ogole to jaki jest numer PKWiU tego typu uslug?

    A wszystkie "prawa i przychody" są w PKWiU ??
    Pewnie walnę jak kulą w płot - ale jak zażądasz odsetek
    karnych albo odszkodowania "za coś tam" - to to będzie
    sklasyfikowane w PKWiU ? Chyba nie...
    Oczywiście zawsze można się zastanawiać czy to nie "inne
    gdzie indziej nie ujęte" :]

    >+ Przepraszam, za tak dlugie uzewnetrznienia:-)
    >+ I prosze o komentarz :)

    ...komentarz był dłuższy :] !

    ...i czeka na dalsze komentarze :)

    A na deser: pisemne pytanie do US: 5 zł. Inna sprawa że
    niedawno NSA musiał bronić podatnika, do którego po
    pisemnym pytaniu... przyszła kontrola ukarać go za
    błędy o które pytał :>
    Wrrrr...

    pozdrowienia, Gotfryd