  • Data: 2003-09-09 10:15:12
    Temat: Re: stawka VAT za licencje...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    update:

    On Tue, 9 Sep 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ On Tue, 9 Sep 2003, Beata Podpora wrote:
    [...]
    >+ >+ Prawde mowiac zdziwil mnie odrobinke post Maddy, ze projekty graficzne
    >+ >+ nie podlegaja o-vat`owaniu.
    >+
    >+ Bo klasyfikacja jest lekko skomplikowana :(
    >+ Jeśli kupujesz "dobro niematerialne" pt. "prawa do projektu"
    >+ to to jest coś nie będącego usługą, a więc w przepisach VAT
    >+ jako Maddy rzekła tego *nie ma*. [...]
    >+ Dokładniej: nie wiem, czy jest *przymus* sklasyfikowania
    >+ jako "prawo" wszystkiego co pod prawo autorskie podlega.
    [...]
    >+ >+ ALe rozmawialam z pania z US i ona twierdzi, ze jest to prawidlowa
    >+ >+ stawka. Przewertowala wszystkie swoje "papierki" i niegdzie nie znalazla
    >+ >+ informacji, aby takie uslugi nie podlegaly ustawie o Vat.
    >+
    >+ Bo jeśli zapłaciłaś za *usługę*, to... IMO nie ma dość jasnej
    >+ wykładni. Ma ktoś argument w postaci np. wyroku NSA ?

    A, przypomniało mi się że taka kołomyja była również
    w czasach kiedy oprogramowanie również nie było ujęte
    w VAT.
    Jedni wystawiali faktury "22%", inni rozbijali na
    nośnik, licencję i dokumentację. Pamiętam że US
    parę takich przypadków zaskarżył (i zdaje się
    wygrał) - *o ile* nie można było *osobno* kupić
    każdego z tych elementów :) (słusznie ! - a były
    i są programy do których tak można :))
    Przy sprzedaży "wiązanej" nakazywano AFAIK naliczać
    VAT *od całości* !
    Pomijając taki szczegół że przepisy (wszystkie powiązane,
    prawa autorskiego nie wyłączając) tak ze 114 razy nam
    się zmieniły :> - to można by kombinować że naliczenie
    VAT nie musi być nieprawidłowe...
    Ale przyznam że nie wiem, dlatego jakieś przemyślenia
    sędziów NSA by się przydały :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)