eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiskladki ZUS a PIT-5 › Re: skladki ZUS a PIT-5
  • Data: 2002-12-17 07:49:29
    Temat: Re: skladki ZUS a PIT-5
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > On Mon, 16 Dec 2002, Nikt wrote:
    >
    > [...]
    >>+ Było wiele razy ale powtórzymy ;)
    >>+
    >>+ 1. Jeśli chcesz rozliczać w "miesiącu, którego koszt dotyczy" to
    >>jest + to możliwe w wypadku KPiR, ale musi dotyczyć wszystkich kosztów
    >>i + przychodów, a nie tylko wybranych (nie tylko ZUS-u).
    >
    > Protestuję !
    > "Swój" ZUS (czyli 'nie za pracowników') rozlicza się *zawsze*
    > KASOWO, niezaleznie od sposobu rozliczania KUP !
    > Przyznam że wyparowało mi jak to z pracownikami... :]
    >
    > Takoż protestuję wobec pozycji "przychody": te dla odmiany
    > rozlicza się wyłącznie memoriałowo !
    > Tylko 'KUP bez wytycznych' i VAT (od niedawna i za wyborem)
    > można rozliczać kasowo,
    > [...reszty nie oprotestowuję :)...]

    Nie mam czasu dokładnie sprawdzać, ale z tego co pamiętam to nie do
    kańca masz rację. Istnieją 3 metody rozliczeń.
    1. "Kasowa" - wg daty zapłaty
    2. Nazwijmy ją "typową", zwana także "memoriałową", chociaż nie jestetm
    pewien czy jest to nazwa poprawna - w miesiącu otrzymania lub
    wystawienia faktury
    3. Nazwijmy ją "księgową" - taka jak w pełnej księgowości. Koszty liczy
    się w "miesiącu którego dotyczą". I tu muszę się przyznać nie jestetm
    pewien czy dotyczy do także przychodów. Mało osób wie, że przy KPiR też
    można tak się rozliczać i chyba nikt tak nie robi bo to się raczej nie
    opłaca. Koszty księguje się w miesiącu, którego dotyczą, czyli np
    czynsz za maj płacony w lipcu na fakturę wystawioną w czerwcu xalicza
    się do kosztów maja. Opłaty za dłuższe okresy płacone jednorazowo
    rozbija się na poszczególne miesiące.

    Znów "jeśli dobrze pamiętam": ustawa o PDOF określa tylko kiedy należy
    odliczyć swój ZUS jeśli nie został zaliczony do kosztów uzyskania
    przychodów. I nic nie mówi o ZUS-ie, który do tych kosztów został
    zaliczony. Więc chyba należy je rozliczać tak jak pozostałe koszty

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1