  • Data: 2002-12-18 00:56:27
    Temat: Re: skladki ZUS a PIT-5
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ato4e4$m95$1@news.tpi.pl...
    > A wracając do sedna, czyli KPIR.
    > Tutaj nie dotyczy nas ustawa o rachunkowości, ktora nakazuje nam
    > równomiernie rozkladac koszty w ciągu roku obrachunkowego.
    > Ustawa o PDOF nakazuje jedynie ujmowac koszty w *roku* którego dotyczą.
    > (...)
    > Nie ma w KPIR konieczności rozbijania kosztów na miesiące.
    > Co najwyżej można rozbic koszt na lata. Prenumeraty zazwyczaj nie
    > przeskakują roku, ale np. ubezpieczenia owszem. I wtedy, żeby być
    > uczciwymi podatnikami, musimy w jednym roku uznać np. 10/12 kosztu a w
    > nastepnym 2/12.

    No dobra, może sie narażę ale ;)... stosujac metodę kasową i opłacając w
    grudniu prenumeratę na cały 2003 r jak i opłacając takową za dostęp do
    serwisu internetowego (w sumie koło 300 zł) mogę/niemogę jej wrzucić w
    koszt grudnia (no i tym samym roku 2002 r) ?
    Sark

    p.s. jakby co to późno było jak to pisałem :)