  • Data: 2003-09-27 19:01:49
    Temat: Re: samochód w firmie - raz jescze
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1.Prowadzę ewidencję przebiegu pojazdu, wpisuję tam liczbę przejechanych
    > kilometrów, cel przejazdu, stawkę za 1 km, koszt przejazdu.

    OK

    > 2. Prowadzę zestawienie wydatków eksploatacji samochodu np. wydatki na
    > paliwo, olej, wycieraczki itp. Jestem Vatowcem więc wpisuję kwotę netto,
    > jedynie wydatki na paliwo wpisuję w kwocie brutto. Naliczony Vat od
    wydatków
    > wykazuje w ewidencji zakupów. Nie wpisuję do tego rejestru wydatków na
    > paliwo.

    OK

    > Wydatków poniesionych na eksploatację samochodu nie wpisuję bezpośrednio
    do
    > KpiR.

    Raczej należy te wydatki (każdy z osobna) zaewidencjonować, a na koniec
    miesiąca, jeśli będzie trzeba, skorygować jednym zapisem.

    > 3. Na koniec miesiąca sumuję wydatki w ewidencji przebiegu i w zestawieniu
    > kosztów. Do KpiR wpisuję kwotę mniejszą.

    Ustalasz w rachunku narastającym od początku roku podatkowego do końca
    danego miesiąca sumę wydatków oraz sumę wynikającą z kolejnych ewidencji
    przebiegu pojazdu. Dopiero wtedy obliczasz różnicę. Jeśli wydałeś więcej niż
    wynika z ewidencji przebiegu pojazdów, to sumę wydatków korygujesz o tą
    różnicę. Pamiętaj ażeby wycofać korektę z poprzedniego miesiąca.

    > Nie jestem pewien jak to jest z odliczaniem Vat-u

    VAT odliczasz tak jak mówiłeś. Poza benzyną (prawie) wszystko w koszty
    netto, VAT do odliczenia. Musisz prowadzić rejestr VAT zakupów.

    Czarek