  • Data: 2003-10-01 22:12:52
    Temat: Re: CZY JA DOBRZE ROZUMIEM? - samochód w firmie - raz jescze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zeznaję że już się pogubiłem czy chodzi o "kilometrówkę"
    czy samochód "firmowy". Najwyżej oberwę ;), ale to
    przeczytam już jutro :)

    On Wed, 1 Oct 2003, Czarek wrote:
    [...]
    >+ Jeśli zostawianie samochodu na parkingu ma związek z przychodem
    [...]
    >+ to oczywiście. Powtarzam - związek z przychodem.

    [dywagacja luzem]
    Aczkolwiek literanie nie przystaje to do ustawy[1], to
    pamiętając że "najpierw litera prawa" - obserwuje się
    że tolerowane jest również podejmowanie działań które
    mają na celu obniżenie strat, w tym strat *prawdopodobnych*
    - wspomniana [->1]ustawa nakazuje np. ubezpieczyć samochód
    żeby ew. straty móc uznać za KUP.
    Niewątpliwie instalacja systemu alarmowego związku z przychodem
    nie ma, jeśliby założyć że *prawdopodobne* obniżenie kosztów
    w postaci strat nie mieści się w literze pojęcia KUP (no...
    literalnie nie miesci się) - to wszelkie takie działania
    NIE BYŁYBY kosztem. Również AC, wymagane żeby ew. straty
    były kosztem - samo kosztem by nie było (a ustawa nie
    ZMUSZA do wykupienia AC ! - tylko ogranicza rozliczenie
    strat jeśli go nie ma).
    [koniec dywagacji]

    Pytanie: czy założenie alarmu uznasz za KUP czy nie ?
    Mniej ważne (IMO) czy chodzi o alarm w samochodzie czy
    w sklepie czy innym "miejscu prowadzenia".

    Natomiast ja bym uderzył w inne miejsce: to samo, które
    dotyczy zaliczania w koszt abonamentu; jeśli samochód
    jest "firmowy", czyli zadeklarowany "do użytku DG"
    - to wszystkie przemyślenia jak wyżej.
    Ale jeśli samochód jest "na kilometrówce" - to można
    uznać tylko te "operacje" które są "w celu DG" - a wtedy
    masz oczywistą rację, czyli "jest problem".
    Odniosę się już wyłącznie dla samochodu "firmowego" !

    >+ Parkowanie pod własnym domem może być kwestionowane, bo raczej wyglądałoby
    >+ to na pakowanie wyłącznie osobistych wydatków w koszty działalności.

    Wtedy sporną sprawą byłoby, czy dojazd do miejsca prowadzenia
    DG jest KUP - a na to opinie są (że jest; nie pamiętam czy
    widziałem stanowisko IS, czy interpretację MF).
    Jeśli dojazd jest KUP - to stawianie samochodu z obu stron
    trasy jest IMHO oczywiste :) - pozostaje pytanie jak tam
    z alarmami... (i parkingiem przy okazji :))

    >+ Szczególnie, że samochód prywatny, pod własnym domem, to
    >+ chyba dla własnych celów, nie?

    Wyżej usiłuję podważyć tę opinię :)

    >+ Urzędnicy pewnie będą to kwestionować. Ważne jednak, że
    >+ podatnik potrafi swoje tezy obronić.

    Przyznam że nie mam więcej argumentów pod ręką - i ciekaw
    jestem czy ktoś przytoczy jakiś (argument) za lub przeciw :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)