  • Data: 2007-01-24 12:35:08
    Temat: Re: rozliczenie PIT 1/8B
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701240904330.3992@athlon64...

    > Hm... znaczy jak wspólnota uchwaliłaby, to ja byłbym zarządcą
    > nawet jakbym nie chciał? :)

    Nie, bo wyrażasz zgodę na wybór uchwałą. Ja tutaj piszę z pozycji
    praktyke. Jestem członkiem zarządów kilku wspólnot od wielu lat, w
    każdej wynagrodzenie pobieram właśnie tak jak opisałem (okresowo
    przelew kwoty brutto, na koniec roku PIT-8C, zero zusu). Tak to
    sobie zorganizowałem na podstawie tego, że wspólnota nie posiada
    osobowości prawnej, więc nie udało mi się odszukać przepisu
    zobowiązującego wspólnotę do odprowadzania zaliczek pdof. Czyzbym
    nie szukał dość wnikliwie? :-)))

    > Już z kimś się kłóciłem (tu na grupie): uważam że mamy do
    > czynienia z umową (fakt "powołania" nie zmienia tego, że
    > występuje "zgodna wola stron"), zaś idąc dalej owa umowa jest

    Uważam, że można to interpretowac jako umowę o charakterze umowy
    zlecenia w znaczeniu praw stron. Natomiast czy uważasz, że
    istnieje konkretny przepis zobowiązujacy wspólnotę do
    odprowadzania zaliczek w takim przypadku a zatem składania PIT-4.
    Wydaje mi si,ę, że to jest co innego niż np. w przypadku Pani
    Sprzątajacej część wspólną, bo w przypadku członka zarządu nie
    istnieje nic co by można nazwać "listą obowiązków" czy jakos
    podobnie :-)

    > Czekaj.
    > Moim zdaniem, to zależy kto był winny przelewu na niewłaściwe
    > konto. Zajrzyj do sąsiedniego posta - jeśli to otrzymujący
    > wynmagrodzenie podał niewłaściwe konto (np. kiedyś podał
    > i zapomniał zmienić przy rozwiązaniu umowy z bankiem) to
    > warunek "postawienia do dyspozycji" jest IMO ewidentnie
    > wypełniony.
    > Pasuje?

    OK. Co do zasady pasuje. Ale wietrzę tutaj potencjalnie mozliwe
    kłopoty praktyczne (bo te przelew lub wypłata w gotówce wyjdzie z
    rachunku po raz drugi).

    marekz