  • Data: 2007-01-25 12:19:32
    Temat: Re: rozliczenie PIT 1/8B
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701250036260.2976@a64wrk...

    > b) właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są
    > wynajmowane, lub działającego w jego imieniu zarządcy albo
    > administratora - jeżeli podatnik wykonuje te usługi wyłącznie
    > [...]

    Zwracam tu tylko uwagę (dla celów podtrzymania dyskusji), że ja
    nie jestem zarządcą (w sensie jakiejs "pracy organicznej" w tych
    wspólnotach). Zarządcy są inni. Ja jestem członkiem zarządu, czyli
    reprezentuje wspólnotę, wybieram zarządcę w jakiś tam sposób
    niby-decyduję o wydawaniu środków na cele poza celami prowadzenia
    zwykłego zarządu i te inne tam pierdu-pierdu. Faktem jest, że jak
    to kilka lat temu sobie ustawiałem, to nie znalazłem tego, może to
    jakaś zmiana niezbyt dawna, a może nie chciałem znaleźć, juz nie
    wiem :-)

    > Ale mi wychodzi że co najwyżej można mieć wątpliwość czy
    > opisany
    > stan podpadnie w art.13 pod 8.a ("od jednostki nie mającej
    > osobowiści
    > prawnej") czy pod 8.b ("właścicieli nieruchomości"); podejrzewam
    > że to pierwsze (iż Twój dochód jest kosztem dla CIT wspólnoty,
    > bo to "duża" wspólnota, dobrze myślę? - dla "małej" wspólnoty
    > koszt mógłby iść "wprost z kieszeni właścicieli".

    Tak, przy czym poniewaz wspólnoty sa podmiotowo zwolnione z CIT
    (chyba że coś się ostatnio zmieniło), to też tylko takie
    dywagowanie.

    > Ale "pani sprzątająca" tak naprawdę nie wykonuje umowy zlecenia
    > :),
    > tylko umowę "do której stosuje się zasady umów zlecenia" -
    > wszelkie
    > zasady, więc podatkowe też.

    Tak już z przymróżeniem oka, to wszystkie moje Panie Sprzątające
    są wykonawcami dzieł typu "zaprojektowanie i wykonanie aranżacji
    terenów zielonych....". Oczywiście praw autorskich nie przekazuje,
    bo to by już było przegięcie... ;-) Ale naturalnie rozumiem co
    napisałeś.

    > Natomiast jak rozumiem zarządca zajmuje się zasadniczo
    > "wykonywaniem czynności prawnych", dlatego mi wygląda to
    > wprost na spełnienie definicji z art. 734 :)

    Zarządca to pewnie tak (typu doręczanie rozliczeń i uchwał,
    powiadamianie o czymś właścicieli). Członek zarządu niby do
    pewnego stopnia też (podpisywanie umów choćby), ale nie tylko
    (także zastanawianie się co by tu zrobić :-), projektowanie
    inwestycji itd.).

    > Raz już miałem tu spór o owo wynagrodzenie - ale IMO aby
    > wykazać że wynagrodzenie zarządcy nie jest zleceniem, trzeba
    > by znaleźć przepis ktory by skutecznie wyłączał je
    > (wynagrodzenie) z warunków umowy zlecenia.

    Nie wiem. Ja robie tak jak opisałem i dalej tak będę robił. Bo do
    zusu miłości nie odczuwam, a jest to korzystne i dla wspólnoty
    (mniej papierów) i dla członków zarządu (dysponują kwota brutto
    zamiast netto). Takiego zjawiska jak kontrola podatkowa wspólnoty
    nie widziałem, a zus nie przylezie no bo pod jakim niby
    pretekstem. :-) Przekłada się to na to, że oplatę stałą (za
    zarządzanie, sprzątanie, ubezpieczenie i całą resztę) mamy w tych
    wspolnotach w okolicy 1 zł/m2.

    > Na mój gust umowa o zarządzanie jest "zwyczajnie zleceniem".

    Tak, ale ja mam na mysli nie umowę o zarządzanie, tylko
    wynagrodzenie członków zarządu.

    > Ale z chęcią poczytam jakichś wskazań "za" lub "przeciw" - poza
    > powoływaniem się że "wszyscy tak robią" :)

    Ja też, może ktoś się wypowie.

    marekz