  • Data: 2007-01-25 20:18:54
    Temat: Re: rozliczenie PIT 1/8B
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701251936480.3948@athlon64...

    > IMO wpada się z deszzczu pod rynnę.
    > Albo to co robi taki członek jest "czynnoscią prawną", albo
    > nie jest, a wtedy podpada pod "usługę nie opisaną w przepisach".
    > Tak czy siak - podatkowo podpada pod zlecenie.
    > Przecież nie ma *odrębnej* umowy o *za*projektowanie
    > inwestycji,
    > prawda? I zapłata (albo wcześniej "uznanie że zapłata się
    > należy")
    > występuje na mocy uznania iż członek "starannie wykonywał
    > obowiązki".
    > Znowu - wypisz wymaluj, definicja zlecenia.

    Zapłata następuje za "pełnienie funkcji członka zarządu" i nie
    jest uzależniona od żadnych dodatkowych warunków. Wspólnoty raz do
    roku podejmuja uchwałę, że miesięczne wynagrodzenie wynosi... albo
    roczne wynagrodzenie wynosi... i tyle. Pomijam tutaj taki drobiazg
    (który jednak może być istotny), że zrobiłem to tak, że
    wynagrodzenie jest wypłacane zarządowi jako całości. Podział
    wewnątrz zarządu jest wewnętrzną sprawą zarządu. Tak więc nie
    istnieje nic co by można nazwać jakąś bezpośrednią umową z
    konkretną osobą.

    > Ale to tłumaczenie "praktyczne", nie "prawne" :)

    Tak, tak. Praktyczne. Szukam poszlak, że da się je bez problemu
    przełożyć na "prawne".

    > A co oni robią, ci członkowie, jak nie "zarządzają" właśnie?

    OK, zarządzają. Przypuszczałem, że w poprzednim pośie, pomimo
    użycia wyrazu "zarządzanie" miałeś na mysli "administrowanie",
    czyli tak-jakby "zwykły zarząd".

    > Dobra, czekamy i liczymy że ktoś jeszcze czyta niniejszy wątek
    > :)

    No. Ja z zainteresowaniem. Praktyki i tak nie zmienie, ale
    dowiedzieć się czegoś nowego zawsze warto. :-)

    marekz