    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rachunek vatowca
    Date: Wed, 19 Jun 2002 22:58:05 +0200

    On Wed, 19 Jun 2002, DarekS wrote:
    [...]
    >+ O ile się orientuję, to rachunki wystawiają jedynie sprzedawcy podmiotowo
    >+ zwolnieni z VAT (zdaje się że na rachunkach jest nawet taki nadruk) w
    >+ związku z tym firma, o której piszesz - płatnik VAT - powinna wystawiać
    >+ faktury VAT na wszelkie usługi, towary itp. które sprzedaje

    Na towary i usługi, na "tym podobne" nie :)
    O ile dobrze pamiętam to np. prawo do ziemi nie jest ani towarem
    ani usługą (a niewątpliwie się za nie płaci).

    Ponieważ widzę że bez googla ani rusz (musiałbym elaborat a'la
    Maddy machnąć - a on już jest) to proszę:

    http://groups.google.com/groups?as_q=rachunek+vat&nu
    m=100&as_scoring=r&hl=pl&newwindow=1&btnG=Szukaj+z+G
    oogle&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_ugroup=*.podatki&as_u
    subject=&as_uauthors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb
    =b&as_miny=2001&as_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2002&as
    _maxm=6&as_maxd=19

    a miejsce w którym Maddy robi mi wykład jest tu:

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&newwindow=
    1&th=747217920fdea117&rnum=4

    ...i nie jest to jedyne miejsce z wykładem na ww temat :)

    *Oczywiście* - od tego czasu była nowelizacja UoVAT która objęła
    licencje maści różnej, więc status "sprzedaży programu" się
    zmienił - ale sprawa że "inne niż towary i usługi w znaczeniu
    UoVAT" - IMO i AFAIK nie !

    Pozdrowienia, Gotfryd