  • Data: 2009-06-10 07:16:19
    Temat: Re: przepisanie działalności na żonę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Jun 2009, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Z jednej z takich SpC (utworzonej z DG) wycofałem się jako
    > przedostatni, kładąc tę SpC na tak zwane łopatki, gdyż SpC
    > nie może mieć jednego wspólnika

    Tego nikt nie podważa, jak zauważyłeś.

    > Najpierw była DG, później SpC
    >
    > (nawet z tym samym numerem ,,ewidencji'' 8733 (najpierw DG,
    > później Spc Elis)
    [...]
    > przykład osoba będąca doradcą podatkowym musiała tę firmę
    > opuścić z niezrozumiałych dla mnie powodów), bodajże w 1993

    Zacznij od tego, że opisujesz przypadki dość stare - kiedyś
    SC miała status "ułomnej osoby prawnej", mogła być przedsiębiorcą,
    ten status *utraciła* (co mogło po drodze niektórym skomplikować
    życie) - i dlatego opisy sprzed kilkunastu lat nie przystają
    do dzisiejszego stanu prawnego.
    Choćby ów wspominany przez Ciebie "numer ewidencji DG" - dzis
    SC nie ma własnego "numeru", wpisy mają wspólnicy (każdy
    swój). SC ma "swój" NIP, ale odrębnego wpisu do EDG nie (figuruje
    pod pozycjami wspolników).
    A sprawa aportu nie dotyczy wpisu do DG, lecz przeniesienia
    własności do własności łącznej spółki.
    Nie da się inaczej "wprowadzić" majątku do SC, jak poprzez
    "wniesienie umową".

    > Wspomniane numerki są na stronie 14, wewnątrz czerwonej,
    > prostokatnej pieczątki Urzędmu Miejskiego.

    Co który urząd gdzie wpisuje nie mamy pojęcia :)
    (a nie ma, AFAIK do dziś, jednolitej "urzędowej" specyfikacji
    formatów danych ewidencyjnych EDG, są tylko ustawowe minimalne
    wymagania, stąd od czasu do czasu na grupie pojawia się
    sprawa różnic między danymi figurującymi w formularzach
    w różnych miastach - np. co do nazwy poszczególnych pozycji).

    pzdr, Gotfryd