  • Data: 2009-06-10 09:17:24
    Temat: Re: przepisanie działalności na żonę
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Gotfryd Smolik news" Pine.WNT.4.64.0906100907590.1116@quad

    > Zacznij od tego, że opisujesz przypadki dość stare - kiedyś
    > SC miała status "ułomnej osoby prawnej",

    Kiedy? I co to jest ten status ułomnej osoby prawnej?

    Za moich czasów ani DG, ani SpC nie była osobą prawną, choćby i ułomną czy chromą. ;)

    Mogła co najwyżej mieć konto w banku, jak na osobę
    przystało, choć w wypadku DG to miało takie sobie
    znaczenie, gdyż nadal to była osoba fizyczna.

    > mogła być przedsiębiorcą,
    > ten status *utraciła*

    Kiedy?

    > (co mogło po drodze niektórym skomplikować
    > życie) - i dlatego opisy sprzed kilkunastu lat nie przystają
    > do dzisiejszego stanu prawnego.

    O tym, że coś mogło ulec zmianie, pisałem wcześniej.
    (aczkolwiek wiem o tym, że można dojść do porozumienia
    z urzędnikami -- im zależy na tym, aby podatnik płacił
    podatki, :) nie zaś na tym, aby sterczał godzinami w ich
    urzędach i marnował tam klimatyzowane powietrze, a że są
    to ludzie rozumni, chętnie idą na tak zwaną rękę swoim
    płatnikom; ja przynajmniej na nieżyczliwość czy choćby
    brak zaangażowania urzędników do tej pory nie narzekam)

    > Choćby ów wspominany przez Ciebie "numer ewidencji DG" - dzis
    > SC nie ma własnego "numeru", wpisy mają wspólnicy (każdy
    > swój). SC ma "swój" NIP,

    Wtedy też miała. I w wypadku 8733 był/pozostał to NIP tej osoby,
    która miała najpierw DG; tę DG, z której powstała SpC.

    > ale odrębnego wpisu do EDG nie (figuruje
    > pod pozycjami wspolników).

    > A sprawa aportu nie dotyczy wpisu do DG, lecz przeniesienia
    > własności do własności łącznej spółki.
    > Nie da się inaczej "wprowadzić" majątku do SC, jak poprzez
    > "wniesienie umową".

    Umowa oczywiście :) była. :) Umowa SpC jest co najmniej ciekawa.
    Chyba taka umowa (poza tym, że musi być) nie ma żadnego sensu ani
    żadnej racji bytu. :) W razie czego -- taka umowa nie służy niczemu.
    Chyba jest tylko po to, aby była jakaś umowa, jak to ma swe miejsce
    w prawdziwych spółkach. :)

    Ale akurat nie warto o tym tutaj pisać.

    -=-

    Na miejscu pytającego poszedłbym do urzędników i zapytałbym ich,
    czy mogą przemienić moją DG w spółkę cywilną 3 osób, wśród których
    byłbym i ja, po czym bym z tej spółki odszedł, a nawet odjechał,
    jak to zamierza uczyć pytający. Co prawda urzędnik powinien odesłać
    do doradcy podatkowego lub kogoś podobnego, ale jakoś mnie nie odsyłano. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'