  • Data: 2009-06-02 07:48:31
    Temat: Re: przepisanie działalności na żonę
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 01-06-2009 o 22:22:25 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > Albo tylko nikomu nie chciało się jeszcze apelować do NSA ;)
    > (albo isć z kasacją)

    Możliwe, ja tylko sygnalizuję co mi doradca podatkowy napisał
    i co jest potwierdzone wiążącymi interpretacjami (również moimi własnymi
    - dotyczącymi handlu pomiędzy moją dg, dg mojej żony i moją sc).

    > O ile pamiętam, były jakieś wyroki NSA stwierdzające iż przepisy
    > podatkowe nie są "zdarzeniotwórcze", znaczy jeśli przepis
    > odwołuje się do konkretnego zdarzenia cywilnoprawnego (na
    > przykład do sprzedaży, do przeniesienia własności, do
    > przeniesienia posiadania - a są to zdarzenia różne), to
    > przepis podatkowy nie "tworzy" nowego opisu zdarzenia,
    > lecz określa jak *ze zdarzenia* wywodzi się podatek.
    > Niestety nie mam linków pod ręką.

    Jak chcesz to znajdę interpretacje US w ilości mnogiej,
    jest też gdzieś ten dziwaczny wyrok o tym że wspólnik
    sc musiał zapłacić PIT o własnego auta użyczonego sc.

    > To sobie sam odpowiedz w czym niby miałaby byc różnica.

    Znowu - ja się nie odnoszę do tego jak powinno być,
    tylko do znanej mi praktyki!

    > BTW: tu szpec też wymyślił koncept "pozacywilnoprawany", fakt
    > że dalej idący (ale całość bazuje na tej samej koncepcji
    > - pominięcia zdarzenia opisanego w ustawie, w tym przypadku
    > przeniesienia posiadania, znaczy braku tego przeniesienia
    > posiadania):
    >
    > http://podatki.pl/artykuly/14_7312.htm?idDzialu=14&i
    dArtykulu=7312

    Gdy sip zacznie działać to przedstawię kontrinterpretacje :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek