    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: prowadzenie ewid. podatkowej
    Date: Wed, 7 Jul 2004 08:49:13 +0200

    On Wed, 7 Jul 2004, Andzia wrote:
    [...]
    >+ | >+ A może legalnie, jeśli jestem w tej firmie zatrudniona?
    >+ |
    >+ | Akurat w sprawie *samodzielnego* prowadzenia ksiąg zdaje się
    >+ | występuje *duża* różnica. Przypomnę iż *pracownik* nie jest
    >+ | samodzielny
    [...]
    >+ Czy w takim razie będąc zatrudnioną u osoby fizycznej prowadzącej
    >+ działalność mam prawo podpisać jakikolwiek dokument, który stworzyłam? Nie
    >+ mówię o PIT-ach, bo panie w US powiedziały mi, że musiałabym mieć jakieś
    >+ upoważnienie

    Tak. Pełnomocnictwo wg mojej wiedzy (ściśle rzecz biorąc i czepiając
    się nazewnictwa oczywiście :)). Zdaje się że przepisy szczegółowe
    wymagają jeszcze powiadomienia US o osobach upoważnionych do niektórych
    czynności (znaczy: można powierzyć dowolnej osobie ale trzeba podać
    jej dane do US).

    >+ potwierdzone notarialnie...

    ...y ? A podstawę prawną można prosić ?
    Skoro Ordynacja stanowi:
    "Art. 136. Strona może działać przez pełnomocnika, chyba że charakter
    czynności wymaga jej osobistego działania" - no to "wymaganie osobistego
    działania" musi być podparte przepisem: poproszę, to się doszkolę (z nuż
    się przyda... :))

    >+ ale np. świadectwo pracy.

    IMHO z takim samym zastrzeżeniem jak wyżej: przecież *ty* pracodawcą
    nie jesteś, więc albo masz pełnomocnictwo do przyjmowania i zwalniania
    pracowników (ale to raczej samodzielny kierownik np. działu :)) albo
    co najmniej upoważnienie do podpisywania "w imieniu"... nie wiem czy
    może być ustne... (dla celów dowodowych IMHO nie - bo może być problem
    w razie "ścięcia" się pracownika i pracodawcy czy "papier" w ogóle
    jest ważny !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)