eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem › Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    Date: Fri, 6 Feb 2009 18:39:58 +0100

    On Fri, 6 Feb 2009, Baloo wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

    > A na jakiej podstawie urzędnik z UKS stwierdzi to, co napisałeś powyżej?

    Nie stwierdzi na takiej podstawie, na jakiej nie stwierdza się 99,998%
    przypadków przekroczenia prędkości przez kierujących samochodami
    (no, może trochę ZANIŻYŁEM ilość niewykrytych przypadków :))
    i na jakiej uchodzi płazem całkiem sporo przypadków nieoVATowania
    "prywatnego importu" w postaci wwozu (lub przesłania do kraju
    spoza strefy wspólnocłowej) różnego sprzętu elektronicznego.

    > Innymi słowy - w jaki sposób udowodni, że to nie jest faktura?

    Najgroźniejsze są przypadki "fafset odbiorców i więcej".
    Prawdopodobieństwo że część z nich przyzna że faktur nie wydrukowała
    bo im niepotrzebne (np. ryczałtowcy zwolnieni z VAT) oraz że część
    się przyzna iż sam wydrukowała bez (pisemnego) pozwolenia wystawcy
    jest bardzo duże.

    Pytanie jest inne: czy komuś będzie się CHCIAŁO ścigać takie
    przypadki.
    Na to odpowiedź mam taką: nie wiem. Ale dobrze by pamiętać, że
    jak US się chciał przyczepić, to przyczepił się VAT od wartości
    zero (i nic to, że podatnik to zero wpisał do ewidencji - a co,
    nie wolno mu?)
    Oczywiście mam na myśli sławny przypadek "VAT od freeware" sztuk
    jedna (dzięki czemu mamy za to jasny wykład NSA nt. "wartości
    rynkowej").

    pzdr, Gotfryd