eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem › Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    Date: Tue, 03 Feb 2009 13:34:00 +0100

    mvoicem wrote:

    > Mi właśnie wychodzi że wystarczającym EDI jest ... email.

    Raczej nie, ze względu na co najmniej dwa aspekty:
    1) brak gwarancji dostarczenia dokumentu (lub informacji o
    niedostarczeniu dokumentu), co IMHO bez ustalenia dodatkowego protokołu
    wyklucza taki mechanizm jako EDI
    2) brak weryfikacji integralności przesyłanych dokumentów

    Natomiast największym problem przy jest konieczność podpisywania umów
    pomiędzy stronami.

    No bo jeśli dla każdego pojedynczego przypadku muszę wymienić jakieś
    papiery (lub kupić certyfikat kwalifikowany), ażeby usankcjonować
    prawnie EDI to równie dobrze mogę wysłać fakturę.

    Jeszcze inną sprawą jest to, że IS czepiała się zamianie formatu faktury
    na komunikaty EDI i później znowu na fakturę, ale tu szczęśliwie dostała
    po łapach.
    Click --> http://www.ecr.pl/grupa_edi/index.php?ac=pelny&id=96

    > Podejrzewam jednak
    > że nie o to ustawodawcy chodziło, zaś US miałby dużo uwag do tego.

    IMHO, to chyba sam ustawodawca nie bardzo wie o co mu chodziło ponieważ
    przyjął z dobrodziejstwem inwentarza to, co mu lobbowano.

    Piotrek