  • Data: 2009-02-20 13:46:42
    Temat: Re: pojazd i odliczenie VAT od paliwa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 20 Feb 2009, Dawid wrote:

    > Kiedyś musiało być większa powieżchnia bagażowa od powieżchni siedzącej. Jak
    > to jets teraz??

    Teraz jest tak, że mamy "stan zastany" w postaci zamotanych przez
    poprzednie rządy przepisów o VAT.
    Wedle Dyrektyw UE:
    - wolno obejmować VATem nieoVATowane dotąd towary i usługi
    - wolno poszerzać zakres prawa do odliczania VAT
    - wolno znosić opodatkowanie podatkami obrotowymi (takimi jak PCC)
    - nie wolno za to poszerzać zakresu zwolnień z VAT
    - nie wolno poszerzać zakresu opodatkowania "obrotowymi"
    - nie wolno zawężać zakresu prawa do odliczeń VAT

    W efekcie wychodzi wprost:
    - nie dość jasna sprawa zmiany przepisów *w dniu wejścia do UE*
    (acz z wyroków ETS wynika, że zawężanie prawa do odliczania z tym
    dniem również powinno być nieskuteczne)
    - oczywistość "dożywotniego" działania wszelkich przypadków prawa
    do odliczania które "było i się zmyło" (mam na myśli np. "wzór
    Lisaka")

    Niestety, *w przepisach* nie zostało to jawnie zapisane.
    Przepisy pozostają miejscami sprzeczne z dyrektywami, a to znaczy
    że "jest" tak, że jakby co trzeba iść do sądu :>

    pzdr, Gotfryd