  • Data: 2009-02-26 13:41:14
    Temat: Re: pojazd i odliczenie VAT od paliwa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 26 Feb 2009, Grzechu wrote:

    > Ok, ja mam Kombi, ktore w momencie wyjazdu z salonu miało w dowodzie
    > rejestracyjnym wbite Cięzarowy, ladowność 530 KG
    > i zamontowaną kratkę za przednim rzędem foteli.
    > Czy to oznacza że ja tą kratke mogę sobie wywalić i wstawić tam siedzenia?

    Formalnie nie.
    Było - tu, na .prawo i na .samochody, przejrzyj archiwa.
    Ponieważ homologacja *obejmowała* kratkę, to bez tej kratki samochód
    nie spełnia wymogów homologacji.
    I nie chodzi o dopuszczenie do ruchu - w ogóle "nie spełnia wymogów
    do jazdy po drodze" (tylko bardzo proszę, nie tłumacz mi "na chłopski
    rozum", mowa o literze prawa :D)
    Czyli tak jakbyś sobie zmienił układ hamulcowy na inny - ten kto zmienił
    powinien przed dopuszczeniem do ruchu poddać pojazd ponownej homologacji
    (na własny koszt).
    A to że praktyka rozmija się z prawem... cóż.
    Ja tylko zaznaczam skoro pytasz ;)

    pzdr, Gotfryd