  • 1. Data: 2009-02-20 11:52:51
    Temat: pojazd i odliczenie VAT od paliwa
    Od: "Dawid" <d...@n...safe-lock.net>

    Witam
    Posiadam firme i chciał bym odliczać od pojazdu osobowego używanegow firmie
    VAT od paliwa. Jakie musze spełnić wymagania.

    Kiedyś musiało być większa powieżchnia bagażowa od powieżchni siedzącej. Jak
    to jets teraz??

    Na dokladke potwierdzenie akceptacji przez ministerstwo wyroku
    http://pb.pl/Default2.aspx?ArticleID=5232627f-302b-4
    dd9-9559-bac2aa574074&open=sec

    Posaidam fordma monde kombi 2003rok TDCI 115KM (aktualnie 5 miejsc).

    na pewno musze założyć kratke. Co dalej??

    txh za pomoc

  • 2. Data: 2009-02-20 13:46:42
    Temat: Re: pojazd i odliczenie VAT od paliwa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2009, Dawid wrote:

    > Kiedyś musiało być większa powieżchnia bagażowa od powieżchni siedzącej. Jak
    > to jets teraz??

    Teraz jest tak, że mamy "stan zastany" w postaci zamotanych przez
    poprzednie rządy przepisów o VAT.
    Wedle Dyrektyw UE:
    - wolno obejmować VATem nieoVATowane dotąd towary i usługi
    - wolno poszerzać zakres prawa do odliczania VAT
    - wolno znosić opodatkowanie podatkami obrotowymi (takimi jak PCC)
    - nie wolno za to poszerzać zakresu zwolnień z VAT
    - nie wolno poszerzać zakresu opodatkowania "obrotowymi"
    - nie wolno zawężać zakresu prawa do odliczeń VAT

    W efekcie wychodzi wprost:
    - nie dość jasna sprawa zmiany przepisów *w dniu wejścia do UE*
    (acz z wyroków ETS wynika, że zawężanie prawa do odliczania z tym
    dniem również powinno być nieskuteczne)
    - oczywistość "dożywotniego" działania wszelkich przypadków prawa
    do odliczania które "było i się zmyło" (mam na myśli np. "wzór
    Lisaka")

    Niestety, *w przepisach* nie zostało to jawnie zapisane.
    Przepisy pozostają miejscami sprzeczne z dyrektywami, a to znaczy
    że "jest" tak, że jakby co trzeba iść do sądu :>

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2009-02-20 16:31:40
    Temat: Odp: pojazd i odliczenie VAT od paliwa
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Dawid" <d...@n...safe-lock.net> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Posaidam fordma monde kombi 2003rok TDCI 115KM (aktualnie 5 miejsc).
    >
    > na pewno musze założyć kratke. Co dalej??

    Na pewno musisz sprawdzić, czy auto ma homologację auta cieżarowego
    (wydana przez producenta), czy ma zapis w dowodzie rejestracyjnym
    "samochód ciężarowy" i czy ma ładowność nie mniejszą niż 500 kg. Wtedy
    może nawet nie mieć kratki. Kratka jako taka nie jest wyznacznikiem
    możliwości odliczania VAT od paliwa. To nie te czasy.

  • 4. Data: 2009-02-20 17:30:42
    Temat: Re: Odp: pojazd i odliczenie VAT od paliwa
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Baloo pisze:
> [...]
    > może nawet nie mieć kratki. Kratka jako taka nie jest wyznacznikiem
    > możliwości odliczania VAT od paliwa. To nie te czasy.

    a co jesli,

    mam auto o ładownosci ponad 500kg, dokładnie 545kg

    auto jest osobowe, nadal produkowane

    czy jest opcja zrobienia z niego ciężarówki?
    tzn, wpis w dowodzie + (jeśli tak zrobi importer) kopia homologacji od
    importera? czy zostanie tylko sprzedaż auta i zakup nowego?

    --
    pozdros
    icek

  • 5. Data: 2009-02-20 18:52:32
    Od: "Bartek CBF1000A" <l...@w...pl>

    Witam!
    To i ja się podłącze - chce kupić używane auto z homolgacją na ciężarowe - w
    dowodzie wbite - samochód ciężarowy - sprzedający wystawia mi f. Vat
    Czy w takim razie mogę VAT od fakt zakupu i Vat z paliwka odliczać???

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 6. Data: 2009-02-20 22:13:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    icek2 pisze:
> [...]
    > tzn, wpis w dowodzie + (jeśli tak zrobi importer) kopia homologacji od
    > importera? czy zostanie tylko sprzedaż auta i zakup nowego?
    Skoro dawało się w drugą stronę (z ciężarowego na osobowy) to pewnie i
    tak się da. Współczuję tym, którzy płacili kasę za "przerobienie" na
    osobowy, bo im kratka dzwoniła :-D

    Maciek

  • 7. Data: 2009-02-24 11:45:47
    Od: "monika" <m...@o...eu>

    A co z autami, ktore na homologacje sie nie lapaly, czyli np mam Lublina z
    1997 roku, wpis w dowodzie: ciezarowy, ladownosc: 900 kg?

  • 8. Data: 2009-02-24 16:50:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2009, monika wrote:

    > A co z autami, ktore na homologacje sie nie lapaly, czyli np mam Lublina z
    > 1997 roku, wpis w dowodzie: ciezarowy, ladownosc: 900 kg?

    IMVHO w przeszłości było wykorzystywane pojęcie "oczywista ciężarowość".
    Spytaj gugla czy na okazję "oczywiście ciężarowego" coś będzie wiedział,
    z góry ostrzegam że toto (gugiel) w starszych archiwach może mieć
    problemy ze stronami kodowymi więc życzę powodzenia w trafieniu
    jakimi krzaczkami ma zapisane posty z tamtych lat :(
    Niemniej - był nawet jakiś wyrok NSA (a może SN?) w takiej sprawie AFAIR

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-02-25 11:26:00
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    >A co z autami, ktore na homologacje sie nie lapaly, czyli np mam Lublina z
    >1997 roku, wpis w dowodzie: ciezarowy, ladownosc: 900 kg?

    Nie rozumiem, jaka homologacja?
    Mam kombiaka kratką i wpisem w dowodzie ciężarowy. Kupiony (przed 2004
    rokiem) jako ciężarowy już nowy w salonie. Czy to znaczy, żeby odliczać VAT
    muszę jeszcze dodatkowo starać się o jakąś homologację?

    pzdr.
    Mariusz

  • 10. Data: 2009-02-26 10:55:05
    Od: "Grzechu" <m...@T...fm>

> [...]
    > może nawet nie mieć kratki. Kratka jako taka nie jest wyznacznikiem
    > możliwości odliczania VAT od paliwa. To nie te czasy.

    Ok, ja mam Kombi, ktore w momencie wyjazdu z salonu miało w dowodzie
    rejestracyjnym wbite Cięzarowy, ladowność 530 KG
    i zamontowaną kratkę za przednim rzędem foteli.
    Czy to oznacza że ja tą kratke mogę sobie wywalić i wstawić tam siedzenia?
    Coprawda w dowodzie rejestracyjnym mam ze pojazd jest 2 osobowy a nie 5.
    Czy mogę probować to zmienić bez obawy o utratę możliwości odliczania VAT?