  • 11. Data: 2009-02-26 13:41:14
    Temat: Re: pojazd i odliczenie VAT od paliwa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, Grzechu wrote:

    > Ok, ja mam Kombi, ktore w momencie wyjazdu z salonu miało w dowodzie
    > rejestracyjnym wbite Cięzarowy, ladowność 530 KG
    > i zamontowaną kratkę za przednim rzędem foteli.
    > Czy to oznacza że ja tą kratke mogę sobie wywalić i wstawić tam siedzenia?

    Formalnie nie.
    Było - tu, na .prawo i na .samochody, przejrzyj archiwa.
    Ponieważ homologacja *obejmowała* kratkę, to bez tej kratki samochód
    nie spełnia wymogów homologacji.
    I nie chodzi o dopuszczenie do ruchu - w ogóle "nie spełnia wymogów
    do jazdy po drodze" (tylko bardzo proszę, nie tłumacz mi "na chłopski
    rozum", mowa o literze prawa :D)
    Czyli tak jakbyś sobie zmienił układ hamulcowy na inny - ten kto zmienił
    powinien przed dopuszczeniem do ruchu poddać pojazd ponownej homologacji
    (na własny koszt).
    A to że praktyka rozmija się z prawem... cóż.
    Ja tylko zaznaczam skoro pytasz ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2009-02-26 13:55:24
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    ponawiam pytanie:

  • 13. Data: 2009-02-26 13:58:08
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Ok, mam kombiaka zarejestrowanego na 4 osoby i kratka za tylnymi
    siedzeniami, z salonu wyjechał już z "fabryczną" homologacją jako ciężarowy.
    Czy mogę normalnie odliczać VAT, czy potrzebuję jakąś dodatkową homologację.
    Coś słyszałem o jakichś formalnościach związanych z przeglądami
    rejestracyjnymi?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 14. Data: 2009-02-26 22:30:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, MariuszM wrote:

    > Coś słyszałem o jakichś formalnościach związanych z przeglądami
    > rejestracyjnymi?

    Na 98% mogło chodzić o wpis w dowodzie rejestracyjnym, jakaś
    procedura z "dopuszczeniem" była. Mniej więcej tak jakby
    wymienić silnik na inny.
    Szczegółów nie pamiętam :(

    pzdr, Gotfryd