  • 1. Data: 2009-02-20 10:52:51
    Temat: Koszty - problem z interpretacją
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    prosze o opinię w następującej sprawie:
    Przykładowo:
    Tankuję paliwo na stacji samoobsługowej NESTE. Otrzymuję faktury zbiorcze
    pocztą za poprzedni miesiąc. Faktura wystawiona zawsze ostatniego dnia
    miesiąca np 31.01 ale jest adnotacja nadano 05 luty.
    W którym miesiącu powinienem ją zaksięgować?
    Dodam że cząsto faktury te przychodzą około 10 każdego miesiąca. Co w
    przypadku gdy zamknę miesiąc księgowy 5 lutego i złożę deklaracje? Mam robić
    korekty?
    Pani w US /po głosie dawno w wieku emerytalnym :)/ odnalazła w ustawie
    paragraf, przeczytała mi artykuł i powiedziała że mam robić zgodnie z ustawą
    :))
    Jestem na KPiR.
    pzdr
    GL

  • 2. Data: 2009-02-20 10:56:34
    Temat: Re: Koszty - problem z interpretacją
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-02-2009 o 11:52:51 glang <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > pocztą za poprzedni miesiąc. Faktura wystawiona zawsze ostatniego dnia
    > miesiąca np 31.01 ale jest adnotacja nadano 05 luty.

    Z datą wystawienia. I byle w tym samym roku. Jak zamkniesz już miesiąc
    to możesz skorygować KPiR albo uwzględnić w kolejnym miesiącu,
    pierwsze jest przepisowe, drugie nie - ale nie ma i tak jak za to ukarać.

    > Pani w US /po głosie dawno w wieku emerytalnym :)/ odnalazła w ustawie
    > paragraf, przeczytała mi artykuł i powiedziała że mam robić zgodnie z ustawą
    > :))

    :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-02-20 10:57:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Jeszcze jedno - skoro wiesz że przyjdzie ta faktura
    to po co zamykasz miesiąc ?

  • 4. Data: 2009-02-20 11:25:00
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Jeszcze jedno - skoro wiesz że przyjdzie ta faktura to po co zamykasz
    > miesiąc ?

    hehe.a jak przyjdzie po 20??
    wiesz jak to bywa. poczta potrafi nie takie rzeczy :))
    pzdr
    GL

  • 5. Data: 2009-02-20 11:27:54
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Z datą wystawienia. I byle w tym samym roku. Jak zamkniesz już miesiąc
    > to możesz skorygować KPiR albo uwzględnić w kolejnym miesiącu,
    > pierwsze jest przepisowe, drugie nie - ale nie ma i tak jak za to ukarać.

    no dobra. no to jeszcze faktura z poczty za przesyłki na umowę
    data sprzedaży : 31.12.2008
    data wystawienia: 07.01.2009
    termin płatności 21.01.2009

    pzdr
    GL

  • 6. Data: 2009-02-20 12:00:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-02-2009 o 12:27:54 glang <g...@o...pl> napisał(a):

    > no dobra. no to jeszcze faktura z poczty za przesyłki na umowę
    > data sprzedaży : 31.12.2008
    > data wystawienia: 07.01.2009
    > termin płatności 21.01.2009

    Jeszcze napisz jaki termin westchnięcia listonosza,
    tankowania ciężarówki przewożącej ten list itd ;-)

    Faktury ogólne idą w koszty z datą wystawienia i tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-02-20 12:00:40
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-02-2009 o 12:25:00 glang <g...@o...pl> napisał(a):

    > hehe.a jak przyjdzie po 20??
    > wiesz jak to bywa. poczta potrafi nie takie rzeczy :))

    Ale mimo wszytsko szanse na to są nieduże, więc będziesz miał
    z tym problem tylko raz na rok.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek