    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pieniadze z USA
    Date: Wed, 19 Jan 2011 14:53:34 -0600

    On 1/19/2011 1:33 PM, neoniusz wrote:
    > Od pewnego czasu meczy mnie pewna rzecz. Mieszkalem troche w USA,
    > pracowalem legalnie, placilem podatki, mam zarowno amerykanskie jak i
    > polskie obywatelstwo itp. Troche zarobilem, mialem dom i troche
    > oszczednosci. Dom sprzedalem i sprowadzilem sie do Polski. Pieniadze
    > dalej leza w USA i wlasciwie nie mam z tego zbyt wiele, a w Polsce
    > troche lepiej mozna to zainwestowac aktualnie. I teraz taka sprawa. Czy
    > sprowadzenie tych pieniedzy do Polski pociagnie za soba jakies
    > konsekwencje podatkowe? W zlotowkach to wyjdzie wieksza kwota, moze
> [...]

    Do doradcy podatkwoego.
    Pieniadze zarobiłeś w trakcie, kiedy nie miałes obowiazu rozliczania sie
    z podatku w polsce i kiedy pod polski system podatkowy w tym zakresie
    nie podpadałeś.
    Kwestia tylko przygotowania odpowiedniej papierkologii, zanim zacznie
    sie cokolwiek ruszac.
    Bo jak zaczniej do konca, to moze sie nie dac odkrecic.

    No chyba, że chate sprzedałeś jak już byłeś w Polsce, to masz przerąbane. :)