    From: "b...@g...com" <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: osiołkowi w żłoby dano...- czyli jak prowadzić KPiR
    Date: Thu, 17 Jan 2008 04:00:55 -0800 (PST)

    On 16 Sty, 20:00, "lwh" <l...@v...pl> wrote:

    > Właściciel spółki ma jednak zarabiać na swojej podstawowej działalności, a
    > nie szkolić się w zawodzie biegłego głównego księgowego, bo mu czasu
    > zabraknie na zarabianie forsy.

    myślę, że przesadzasz. większość operacji jest typowa - faktury
    sprzedażowe, faktury zakupowe - w koszty, wyposażenie, środki trwałe;
    amortyzacja; deklaracje...
    robiłem to 10 lat temu sam, potem było biuro, ostatnio w zeszlym roku
    korzystalem ze ŚWIETNEGO biura z polecenia - i niestety, jak odeszła
    moja księgowa, zaczęło mi się podnosić ciśnienie i pogoniłem w
    cholerę. Nie wiem, jak znaleźć w Warszawie biuro, które będzie
    przyjazne, wiarygodne i nie będzie brało pięciu stów premii tylko za
    sp. j. w nazwie (bo tak biura do ktorych dzwonilem reagują: "- ile
    kosztuje prowadzenie KPiR? - trzy stówy - ale ja działam jako sp.
    jawna - aaa, to inna sprawa, sześćset trzeba zapłacić, jak dokumentów
    nie będzie za dużo."

    > Raz go "nadepnie" Urząd Skarbowy, to wyrzyga wszystkie "oszczędności".

    ale czemu miałby nadepnąć? jakoś nie wierzę, że ktoś, kto działa
    uczciwie i nie usiłuje przekombinować, może spać spokojnie.

    > Przy jednooosobowej działalności rzemieślniczej można sobie samemu kupić
    > program do komputera i coś tam księgowego rzeźbić. Przy Spółce Jawnej już
    > sobie tego przerabiania stosu makulatury nie wyobrażam.

    tego będzie ze 30-40 miesięcznie, więc bez przesady.