    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odszkodowanie z poczty
    Date: Fri, 29 May 2009 15:44:47 +0200

    adam pisze:
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0905291425170.1440@quad...

    > Skoro kontrahent kupił i zapłacił 50zł to opodatkowałem 3% , poczta oddała
    > 110zł , ja oddałem kontrachentowi 50zł , zostało mi 60zł .Gdybym opodatkował
    > całe 110zł wielkością 8,5% to owe 50zł byłoby opodatkowane dwa razy raz 3% a
    > drugi raz 8,5%

    O ile Twoje rozumowanie jest logicznie poprawne o tyle jest niepoprawne
    podatkowo.

    Jeżeli oddałeś kontrahentowi pieniądze, do sprzedaży nie doszło, to
    trzeba było wystawić korektę.
    Oczywiście należało ją wystawić zanim kasę oddałeś, bo teraz nie masz
    żadnej możliwości nacisku na kontrahenta, żeby korektę ci podpisał.
    Możesz liczyć na jego dobra wolę.
    Podwójne opodatkowanie dokonuje sie tutaj na skutek Twojej niewiedzy a
    nie wadliwych przepisów podatkowych. One w tej części są akurat spójne.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813