eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiodszkodowanie z poczty › Re: odszkodowanie z poczty
  • Data: 2009-05-29 21:00:49
    Temat: Re: odszkodowanie z poczty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "adam" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gvpavc$e5h$1@news.task.gda.pl...

    > W regulaminie poczty jest:
    > *za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę,nie
    > wyższej jednak niż 50-krotność opłaty pobranej przez operatora
    > publicznego za traktowanie przesyłki jako przesyłki poleconej*
    > Czyli w skrócie wychodzi że ile powiem ale nie więcej niż 110zł
    > Zastanawiam się czy przepisy podatkowe wjakiś sposób nie ograniczają mie
    > , gdyz dokument specyfikacji zamówienia i dokument wpłaty opiewają na
    > 50zł pozdrawiam
    > adam

    Moim zdaniem poza regulaminem mają tu zastosowanie jeszcze zasady ogólne.
    Odszkodowanie musi być pochodną strat spowodowanych przez czyn, którego
    dotyczy. To, że przykładowo suma gwarancyjna ubezpieczenia OC samochodu
    wynosi 1.000.000 zł nie znaczy, że dostanie się tyle za drobną kolizję.

    Reasumując, jeśli pieniądze będą stanowiły dochód kupującego, to mogę
    usankcjonować żądanie 110 zł, bo jakby co można przyjąć, że nadwyżka ponad
    wartość utraconego przedmiotu jest pokryciem strat moralnych itp. Jeśli
    chodzi o przedsiębiorcę, to ta nadwyżka stanowiłaby jego nieuzasadniony
    dochód i moim zdaniem swoje roszczenia powinien on ograniczyć do
    udokumentowanych strat.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1