  • Data: 2010-11-26 09:01:37
    Temat: Re: moment powstania przychodu
    Od: "Jagna W." <w...@a...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > Podany przez Ciebie przykład jest akurat strzałem w stopę.
    > Czy na podstawie takiej umowy jak opisałaś możesz iść do sądu żeby
    > ściągnąć ową "należność"?
    > Oczywiście nie,

    Oczywiście, że tak.
    Taką właśnie sprawę wygraliśmy w sądzie. Nawet w niespecjalnie długim
    czasie.
    Podstawą była właśnie zawarta umowa, z której klient się wycofał.

    > bo tak postawiony warunek zapłaty jest w istocie warunkiem wejścia umowy
    > dostawy towaru/wykonania usługi w życie.
    > Nie ma wpłaty - nie ma umowy.

    No proszę Cię.
    Właśnie po to zawiera się umowy, by potem uniknąć skutków "a bo my się
    jednak rozmyśliliśmy".
    Typowy przykład z życia to umowy zawierane na Allegro. Spróbuj komuś
    powiedzieć, że "nie ma wpłaty, nie ma umowy, wszystko gra" :)

    > Ponawiam pytanie - jak jest różnica pomiędzy tą "należnością" w wysokości
    > 90% a 100% wartości umowy, jeżeli obie wynikają z umowy, w której
    > warunkiem dostawy jest wpłacanie zaliczki?

    Przyznam szczerze, że teraz już przestaję łapać o co Ci chodzi.
    90% to nie 100%, więc nie rozumiem, w czym widzisz problem.

    > Czy wykonawca ma przychód w momencie otrzymania tych 60%, czy tylko
    > gdybym musiała wpłacić 100%?

    Nie wiem - o to się właśnie pytałam.
    Czy przychód powstaje w momencie otrzymania zaliczki, czy całości zapłaty,
    a może dopiero w dniu wystawienia faktury czy wręcz wydania
    towaru/wykonania usługi.

    > Na jakiej podstawie twierdzisz, że jeden grosz (bo 999,99zł to wg. Ciebie
    > zaliczka a 1000zł to już przychód) zmienia kwalifikację operacji w ujęciu
    > podatkowym?

    A w którym miejscu ja tak *twierdzę*?

    > Mówimy cały czas o podatkach, więc oczekuję wskazania jakiegokolwiek
    > przepisu, który mówi, że 100% zaliczka to nie zaliczka a dochód w
    > rozumieniu ustawy o PDOF (lub PDOP).

    Oj Maddy, zamiast się denerwować wróć do mojego pierwszego maila i zobacz,
    że to ja miałam problem i grzecznie czekałam na pomoc.
    A Ty teraz oczekujesz ode mnie odpowiedzi na moje własne pytania :)
    A ja nawet księgową nie jestem.

    Pozdrawiam
    JW