  • Data: 2010-11-25 08:00:14
    Temat: Re: moment powstania przychodu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24-11-2010 22:16, Jagna W. pisze:
    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Ale nie mówimy przecież o umowie pożyczki, tylko o umowie dotyczącej
    > zamówienia towaru, a dokładnie o zaakceptowaniu przez klienta warunków z
    > naszej oferty. Wg takiej umowy/oferty klient jest zobowiązany wpłacić
    > daną kwotę, aby zamówienie zostało zrealizowane. Czy wówczas nie można
    > tego nazwać naszą należnością?

    Podany przez Ciebie przykład jest akurat strzałem w stopę.
    Czy na podstawie takiej umowy jak opisałaś możesz iść do sądu żeby
    ściągnąć ową "należność"?
    Oczywiście nie, bo tak postawiony warunek zapłaty jest w istocie
    warunkiem wejścia umowy dostawy towaru/wykonania usługi w życie.
    Nie ma wpłaty - nie ma umowy.
    Możesz teoretycznie dochodzić rekompensaty za straty, jakich doznałaś z
    powodu niezrealizowania umowy, ale muszą one być udokumentowane.
    I nie ma to nic wspólnego z kwotą umówionej zaliczki.

    Ponawiam pytanie - jak jest różnica pomiędzy tą "należnością" w
    wysokości 90% a 100% wartości umowy, jeżeli obie wynikają z umowy, w
    której warunkiem dostawy jest wpłacanie zaliczki?

    Niedawno właśni podpisałam umowę na montaż rolet. Warunkiem wykonania
    umowy jest wpłata 60% zaliczki. Czy wykonawca ma przychód w momencie
    otrzymania tych 60%, czy tylko gdybym musiała wpłacić 100%?

    Na jakiej podstawie twierdzisz, że jeden grosz (bo 999,99zł to wg.
    Ciebie zaliczka a 1000zł to już przychód) zmienia kwalifikację operacji
    w ujęciu podatkowym?
    Mówimy cały czas o podatkach, więc oczekuję wskazania jakiegokolwiek
    przepisu, który mówi, że 100% zaliczka to nie zaliczka a dochód w
    rozumieniu ustawy o PDOF (lub PDOP).

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813