  • Data: 2009-10-31 11:17:45
    Temat: Re: laptop za 2000 i jego umożenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 31 Oct 2009, grzegorz wrote:

    > Witam,
    > 29-10 kupiłem laptopa za 2000 brutto.
    >
    > Czy najlepszym rozwiązaniem będzie wprowadzenie go jako ŚT w dniu zakupu,
    > rozliczyć VAT za październik, a kwotę netto zamortyzować jednorazowo
    > na koniec października i zostanie ona wtedy przeniesiona do KPiR na listopad,
    >
    > czy też normalnie zaksięgować jako zakupiony towar i wpisać go do
    > wyposażenia.

    W kwestii formalnej: w *obu* przypadkach możliwe jest ujęcie kosztu
    w listopadzie.
    Zwracam uwagę, że w przypadku wyposażenia znika *tylko* rozliczenie
    poprzez amortyzację, ale *nie* znikają pozostałe przymioty ST
    (którym wyposażenie "pasujące" do ST nadal faktycznie jest, acz
    nie każde wyposażenie kryterium ST spełnia, nim mnie ktoś zacznie
    łapać za słówka), *w tym* - kryterium "rozpoczęcia użytkowania"!

    Przykładowy notebook, kupiony "na wyposażenie", stojący w opakowaniu
    "nówka sztuka" na półce wcale *nie jest* kosztem!

    Kosztem stanie się wraz z "rozpoczęciem użytkowania", nie z datą
    zakupu (jakby ktoś dysponował środkami, to by pewnie wykazał
    98% przedwczesnym zaliczeń do kosztów :D)
    Szukać przepisów, czy chętni sami dadzą CTL-F? ;)

    Ale to tak ortogonalnie do pytania - po prostu nie spodobało mi
    się, że jawnie piszesz o oszustwie w dokumentacji, czyli wpisaniu
    do ST z datą wsteczną ;)

    pzdr, Gotfryd