  • Data: 2009-11-01 07:00:39
    Temat: Re: laptop za 2000 i jego umożenie
    Od: "grzegorz" <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "grzegorz" <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:4aed2d1b$...@n...home.net.pl...
    > Nawet mój program księgowy nie chce inaczej zrobić jak tylko rozliczyć to
    > dopiero w listopadzie.

    PS. Robię symulację w programie księgowym i za każdym razem
    jak wstukam że używany od października to robi mi rozliczenie w listopadzie.
    Musiałbym oszukać program że używam laptopa np. od 31 września dopiero wtedy
    zrobi mi jednorazową amortyzację w październiku.

    Szukam tego zapisu mówiącego że rozliczenie jest zawsze w następnym miesiącu
    od oddania
    do użytkowania...

    ale co za różnica czy będzie to środek trwały czy wyposażenie?
    Działalności nie zamierzam jak na razie zamykać, wartość netto jest nieco
    ponad 1500 zł
    i czy będę go używać rok, dwa czy dłużej to już moja sprawa i takie
    zaksięgowanie
    jest jak najbardziej prawidłowe.
    Po kilku latach (2-3) i tak pewnie sprzedam sprzęt bo trzeba będzie wymienić
    na nowy.

    Myśląc w ten że lepiej wszystko dawać w ŚT, nawet rzeczy mało wartościowe
    to naprawdę trzeba by wprowadzać dosłownie wszystko np. kupię za 2 miesiące
    stację dokującą do laptopa za 400 zł i też musiał bym ją wwlaić do ST.

    A przecież nawet jeśli kupuje się towar za ponad 3500 zł to nie ma przymusu
    wprowadzania go do ST jeśli zamierza się go sprzedać w ciągu 1 roku.

    http://www.gazetaprawna.pl/blogi/marek_kutarba/

    --
    grzegorz