  • Data: 2003-09-10 10:20:43
    Temat: Re: kupione mieszkanie - wspomogli rodzice
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > - czy US uzna moje wyjasnienia ze mieszkanie kupilem w wiekszosci ze srodkow
    > udostepnionych (uzyczonych) przez rodzicow ?
    > - czy istnieje cos takiego jak uzyczenie lub udostepnienie srodkow
    > pienieznych ?
    > - czy jesli mialaby to byc normalna pozyczka, to taka pozyczka (od rodzicow)
    > podlega opodatkowaniu ?

    Z tego co pamietam to od rodzicow mozna dostac okolo 9 tys bez podatku
    pod warunkiem ze wydasz na cele mieszkaniowe. Jesli wiec to
    przekroczyles, to trzeba bylo wowczas spisac umowe pozyczki, albo
    darowizny i oplacic podatek. Po kupnie mieszkania troche juz za pozno,
    ale ew. mozna sprobowac zrobic to z data wsteczna i teraz oplacic, ale
    pewnie bedzie sie wiazac to z proba ukarania cie przez US. Ale lepiej
    chyba zrobic tak, niz czekac az sami to wykryja, bo kara wtedy bedzie
    duuuuzo wyzsza.