  • Data: 2003-09-10 19:25:48
    Temat: Re: kupione mieszkanie - wspomogli rodzice
    Od: "Slayer" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "news" <color@{wytnijto}.gazeta.pl>

    > No dobrze dzieki za info, ale powiedzcie mi czy nie ma czegos takiego jak
    > uzyczenie/udostepnienie pieniedzy ? Wezmy np. doslowny przypadek, ze
    ojciec
    > po prostu oddaje gotowke w dyspozycje synowi i ten kupuje sobie
    mieszkanie.

    jest to depozyt nieprawidłowy i podlega PCC

    > Rownie dobrze ojciec by miec np. wyzsze oprocentowanie lokaty - lokuje
    > pieniadze na koncie syna w innym banku - czy to jest pozyczka do ktorej
    > nalezy sporzadzic umowe i odprowadzic odsetki ?

    to samo

    > Drugie pytanie (bo rozumiem, ze matka i ojciec mogli jednakowa
    dopuszczalna
    > przepisami kwote podarowac synowi) - czy darowizna dla wnukow (nieletnich)
    > zwieksza dopuszczalny limit darowizny (w tym przpadku dzieciom syna, a z
    > lacznej darowizny zostalo kupione mieszkanie) ? Czyli matka daruje 9700
    > swojemu synowi, jednemu wnukowi i drugiemu wnukowi, ojciec robi to samo i
    > powstaje kwota x 6...

    dokładnie tak, i jeszcze dziadkowie, wujkowie osoby obce itd...

    > Skoro darowizna moze byc przyznana raz na piec lat, czy mozliwe jest
    > uznanie, ze np. 6 lat temu ojciec i matka podarowali synowi okreslona
    > dopuszczalna kwote, ktora ten odkladal na przyszle mieszkanie, po czym w
    tym
    > roku (po okresie 5 lat) znow dostal darowizne w dopuszczalnej wysokosci i
    > ten sposob zgromadzil potrzebna wysokosc na mieszkanie ?

    oczywiście, ale musiałaby być zarejestrowana w US, jak nie to obowiązek
    podatkowy powstaje w momencie powołania się na daną czynność....
    (nie wiem jakby było jeżeli chodziłoby o kwoty wolne, chyba nie am to
    znaczenia)